אנחנו לא בטוחים אם יש למילה Mastretta משמעות בספרדית, אבל זהו שם משפחתם של צמד האחים דניאל וקרלוס העומדים מאחורי חברת Mastretta Design. החברה עוסקת בעיצוב תעשייתי ואחראית גם למכונית שאתם רואים כאן, מסטרטה MXT – הראשונה אי פעם שתוכננה ומיוצרת במקסיקו על-ידי יצרן מקומי עצמאי (במקסיקו קיימת תעשיית רכב ענקית, בהיקף של מעל מיליון-וחצי מכוניות בשנה, אך כולה של יצרנים זרים). מהרבה בחינות מזכירה המסטרטה את הלוטוס אליס: היא בנויה סביב שלדת חצי-מונוקוק מאלומיניום, בשיטות יצור תעופתיות, והמרכב עשוי פיברגלס. הממדים קומפקטיים עם אורך כללי של 3.90 מ', רוחב של 1.79 מ' וגובה של 1.15 מ' בלבד; המשקל קל למדי, 900 ק''ג בלבד. מנוע פורד 2.0 ל' מוגדש-טורבו מותקן במרכז, מניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת 5 הילוכים ידנית ומספק 240 כ''ס. המיתלים הם עצמות עצה כפולות, קדימה ואחורה. חישוקי ''17 נושאים צמיגים קדמיים במידה 205/45 ואחוריים במידה 235/45.המסטרטה MXT הופיעה עוד בשנה שעברה אך אז היה זה בשלב מוקדם של הפיתוח. באותו זמן דובר על מנוע 2.3 ל' אטמוספירי עם 200 כ''ס, ועל משקל גבוה יותר של 970 ק''ג. דובר גם על תחילת ייצור בראשית 2008 אך – כפי שקורה לעתים קרובות במצבים כאלו – הפרוייקט התעכב, ורק עכשיו מתקרבת ה-MXT לייצור. גרסת אבטיפוס קרובה לסופית תוצג בתערוכת לונדון הקרובה וניתן יהיה כבר לבצע הזמנות במקום, שכן החברה המקסיקנית מתכננת להתחיל את השיווק הבינלאומי שלה דווקא עם ייצור כמות מוגבלת של מכוניות הגה ימני לשוק הבריטי (אנו מנחשים שהסיבה היא כי בבריטניה קל מאד לבצע רישוי למכוניות המיוצרות בסדרות קטנות). הצרכן הבריטי ישלם החל מ-33,000 ליש''ט, בערך מחירה של לוטוס אקסיג' כך שזו מסתמנת כעסקה לא רעה. במחיר כלול תא נוסעים מרופד עור עם מזגן תקני. הייצור בפועל יתחיל בינואר לאחר השלמת שלב הבדיקות והניסויים, והמסירות – במאי 2009. התמונות המופיעות כאן, יש לציין, הן של אב-הטיפוס שהוצג לפני יותר משנה, כך שאנו לא בטוחים עד כמה הן קרובות למוצר הסופי. מן הסתם נדע בעוד שבוע...