יושב-ראש ג'נרל מוטורס, ריק וואגונר, הכריז אתמול על שורה של צעדים חדשים אשר יעשירו את קופת GM בכ-15 מיליארד דולר עד סוף 2009. בכך לא רק ישופר המאזן הבעייתי של הענק על כרעי תרנגולת, אלא גם תפתר עבור הג'נרל בעיית תזרים מזומנים פוטנציאלית. בשבועות האחרונים נשמעו ספקולציות בחוגים פיננסיים אודות מצב הנזילות של GM, עד כדי העלאת האפשרות לפשיטת-רגל – אפשרות שנדחתה על הסף על-ידי וואגונר.עובדי הייצור של GM, כשעוד היתה להם סיבה לחייך
צעדי ההתייעלות הינם רחבי-היקף ויבואו לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות. ייצור כלי רכב כבדים – רכבי פנאי וטנדרים גדולים – יקוצץ עוד. הייצור בשנת 2009 יוקטן ב-300,000 יחידות, צעד אשר יתרום חסכון בהוצאות של 2.5 מיליארד דולר. מחצית מהקיצוץ הנ''ל תושג על ידי יישום מהיר יותר של קיצוצים עליהם כבר הוחלט בעבר. עוד חסכון יושג על-ידי השהיית תכניות הפיתוח לדור הבא של כלים כבדים וכן פיתוח מנועי V8 עתידיים.
תשלומי דיווידנדים לבעלי מניות יוקפאו, השכר למנהלים יקוצץ בשיעור ניכר, לא ישולמו להם בונוסים כלשהם, ועוד הטבות לכלל העובדים יופסקו או יוקטנו, צעדים אשר יביאו לחסכון כולל של 1.5 מיליארד דולר ב-2009. כיסוי רפואי לפנסיונרים מעל גיל 65 יופסק, ובמקומו הם יקבלו העלאה בסכום הפנסיה החודשי. שכרם של מקבלי שכר חודשי יוקפא למשך כל 2009. תשלומים לקרן כיסוי רפואי לעובדים לא-קבועים שיצאו לפנסיה עליהם הוסכם מול ועד העובדים, בשיעור של 1.7 מיליארד דולר, יידחו. בנוסף לכל זאת תלווה GM עוד 2 מיליארד דולר ותמכור נכסים – ביניהם אולי מותג האמר – שיניבו 2 עד 4 מיליארד דולר.
מכירות GM ירדו השנה בשיעור כולל של כ-16%, בעיקר בגלל מכירות כלי רכב כבדים שירדו ב-22%.