זה אחד ה"לופים" הנחמדים יותר שאני מכיר. לופ שיספק עניין והנאה בכל אחת מעונות השנה המתחלפות. לי ולנחל תבור יש היסטוריה משותפת ארוכת שנים ואני שמח להיות מסוגל לחלוק את חלקה עמכם.
המסלול מתוכנן כך שייקל על רוכבים מאותגרי כושר ועדיין מספק המון עניין ואתגר לרוכבים המנוסים יותר שיכולים ממש לטוס בכמה קטעים נחמדים מאוד. לערוץ נחל תבור מבנה גיאולוגי מעניין כמו גם צמחייה ייחודית ומארג עשיר של בעלי חיים. רכיבה על אופניים היא תמיד הזמנות לפגוש כמה מאלו וגם לנו האיר המזל פנים כשחזינו - באור יום מלא - בעדר חזירים בן כ-15 פרטים שועט על צלע הערוץ.
לנקודת ההתחלה נגיע אחרי שנפנה שמאלה מכביש עפולה - בית שאן (מס' 71) לעבר רמת צבי ומולדת. אחרי כשלושה ק"מ נפנה ימינה לכביש מספר 717 נחלוף על פני הכניסה לרמת צבי ונכנס למושב מולדת. שם נוכל לחנות במגרש החניה הגדול בצמוד לתיבות הדואר. לאחר שנפרוק את האופניים ונעלה על הציוד נרכב חזרה לשער היישוב. כאן מתחיל המסע.
נק' התחלה - כניסה למושב מולדת. נ.צ. 191160/221375. רוכבים על הכביש לעבר הכפר טייבה כאשר סובבים את גדר הישוב מולדת ממערב ואחר-כך, כשהכביש מתעקל, מצפון.
0.8 - צומת T משמאל טייבה, אנו ממשיכים ישר לכיוון מזרח.
- מולנו מזלג ממשיכים ישר על דרך עפר שחורה.
2.2 - צומת T שימון שבילים שחור. פונים שמאלה ויורדים עם השביל הרחב לערוץ נחל יששכר ומטפסים מעברו האחר.
4.1 - צומת שבילים גדולה. ממשיכים ישר - צפון מערב - עם הסימון השחור. נ.צ. 192800/222130
6.2 - צומת שבילים ממשיכים עם השחור במקביל לברושים.
7.7 - פוגשים סימון שבילים כחול היורד ממזרח לקיבוץ גזית. נ.צ. 191670/226326
הסימון נמצא על עמוד מימין לדרך שמספרו 75/573. מתחילים במורד הארוך מגובה התחלתי של 177 מטרים מעל לפני הים.
איפוס
1.2 שמאלה לעבר שער הקיבוץ ומיד ימינה בהמשך הסימון הכחול.
בשלב הזה עוברים שער הולכי רגל ונכנסים לסינגל מהיר, קל לרכיבה ועם נוף מלבב.
3.6 - הגענו לערוץ נחל תבור ולמפגש עם סימון שבילים אדום. נ.צ. 194423/227092
סיימנו את המורד בגובה של 80 מטרים מתחת לפני הים!
איפוס
ממשיכים במורד הנחל עם סימון השבילים האדמוני. נהנים מחציות המים התכופות והמרעננות ואפשר גם לסטות לרחצה מצננת בעין שחל (מסומן בשלט).
10 - אגרנו כוח וצינה והגענו לסימון שבילים ירוק ותחילתו של מעלה קצר-אך-עבה שמרביתו - קשה עד בלתי אפשרי לרכיבה. נ.צ. 198350/224990.
2.1 - הגענו לכביש (מעלה אלישע) ימינה לכוכב הירדן או שמאלה לכביש הבקעה (90). נפנה ימינה לעבר המצודה.
4.0 - צומת T. נ.צ. 198470/222381. נ.ג. 275 (אחרי טיפוס מ-150 מטרים מתחת לפני הים). ימינה למולדת או שמאלה לכוכב הירדן. נפנה שמאלה לביקור במצודת הצלבנים.
אופציה א'
נחזור לצומת ונמשיך מערבה במקביל לשרידי הכביש לעבר מולדת וטייבה.
10.0 - סגרנו מעגל עם סימון השבילים השחור ונפנה עמו שמאלה במורד הארוך לנחל יששכר.
12.0 - צומת T ימינה למולדת.
14.0 - צומת T שער הישוב מולדת. סוף מסלול.
אופציה ב'
משער המצודה נעקוב אחר סימון שבילים אדום היורד לדרום מערב באפיק נחל זקה. השביל הזה יוריד אותנו לעומק ערוץ נחל יששכר.
4.5 - צומת T חיבור עם סימון שבילים כחול. נפנה ימינה לטיפוס על הגדה הדרומית של הנחל במגמה מערבית.
13.5 ק"מ - צומת T מפגש עם סימון שבילים שחור. נפנה ימינה
14.0 - צומת T נפנה שמאלה לעבר מולדת.