56 מכוניות מרוץ החלו את ראלי ארגנטינה השנה, רק 31 סיימו אותו בשלום. את 350+ הקילומטרים של הראלי ביצעו המתחרים בזמנים שנעו בין כ-5 ליותר מ-8 שעות, לעומת כ-3-4 שעות בממוצע באירועים אחרים. בנוסף, ההפרש בין המקום הראשון לרביעי עמד על 20 דקות. נתונים אלו בלבד מספיקים בכדי ללמדכם על הקשיים שהציבה ארגנטינה השנה למתחרי ה-WRC. המהמורות אותן צלחו המתמודדים לא היו רק בורות חבויים בשבילי העפר מלאי ההפתעות, אלא גם שינויי מזג אוויר קיצוניים (כולל גשם כבד וערפל) וצמיגים קשים אשר נבחרו מראש על ידי פירלי ולא ממש התאימו לתנאים שנוצרו.לואב ומדי סיטרואן רדבול החדשיםמיקו הירבונן זכה לעלות ראשון על המסלול , מתוקף היותו מוביל האליפות. תנאי מזג האוויר נתנו לו יתרון מסוים שכן תחת גשם כבד הפך העפר לבוץ, והשבילים היו פחות מחורצים ומלאי בורות עבורו. 50 שניות אחריו התמקם חברו לקבוצה לאטוולה ומעט מאחוריו התייצב סבסטיאן לואב, שהחל את הראלי לאחר שעשה סיבוב לאליל הכדורגל של ארגנטינה – מראדונה. לאחר הסטייג' סיפר לואב שהיה משוכנע כי עשה זמן טוב יותר משל מיקו, והופתע מאוד לשמוע על ההפרש ביניהם. בסטייג' השני התהפך לאטוולה אך הצליח לחזור לכביש לאחר 9 דקות ארוכות. לואב תפס את מקומו ושלישי התמקם כריס אטקינסון מסובארו. המצב נשמר עד הקטע החמישי – בו החליק הירבונן אל מחוץ לשביל, פגע באבן וגרם לנזק במתלים של מכוניתו. הנינג סולברג מסטובארט-פורד סבל מגורל דומה באותו הסטייג'. לואב הפך באותו הרגע למוביל הראלי ואף אמר שמיד כשעקף את מכוניתו התקועה של הירבונן החל להרגיש בשיפור גדול באחיזה. הפרישה של מוביל האליפות העלתה גם את נהגי סובארו אטקינסון וסולברג אל המקומות השני והשלישי בהתאמה. בסטייג' 8, האחרון של היום הראשון, פרש טוני גרדמייסטר מסוזוקי לאחר פגיעה בסלע.
היום השני של התחרות החל כשלאטוולה ממוקם שמיני לאחר שטיפס מהמקום ה-30. הירבונן היה ממוקם 25 בלבד לאחר שאיבד 5 דקות עבור כל סטייג' אבוד מהיום הקודם, לפי חוקי סופראלי. בקטע הדירוג ה-11 התחלפו סולברג ואטקינסון במקומות ולאטוולה איבד עוד זמן רב לאחר שלא הצליח להניע את מכוניתו בתחילת הסטייג'. מעט מאוחר יותר פרש גם ג'יג'י גאלי מהמקום הרביעי לאחר שסבל מתקלת חשמל שגרמה לעשן בתוך המכוניות ולבעיות נוספות. מיקו הירבונן טיפס עד המקום השישי, כשהוא מרוחק כ-25 דקות מלואב המוביל. לקראת סוף היום השני קיבל אטקינסון הוראה לוותר על המלחמה על המקום השני ולאפשר לפטר להרגע גם כן בכדי לשמור על שני המקומות על הפודיום.
היום האחרון של התחרות היה קצר – שלושה סטייג'ים בלבד – אך מלא דרמה בראשית הטבלה. בקטע הראשון של היום פרש סולברג מהמקום השני כשמכוניתו כבתה כתוצאה מתקלה חשמלית – חוסר המזל ממשיך גם העונה... את מקומו תפס אטקינסון (שלו זו הפעם השנייה ברציפות באותה מדרגה בפודיום) ואת השלישיה המובילה סגר דניאל סורדו עבור סיטרואן. רביעי סיים ראוטנבאך ב-C4 במימון פרטי ולאחריו מיקו הירבונן, שעשה את המקסימום לאחר התאונה ביום הראשון וזכה לספק נקודות לקבוצתו. שישי סיים וילאגרה ושביעי גאלי – שחזר ליום השלישי תחת חוקי סופראלי.
נהגים רבים תיארו את הראלי כקשה ביותר אותו חוו מעולם. לואב, שלו זה הניצחון הרביעי ברציפות בארגנטינה, תיאר את היום האחרון של התחרות כקשה ביותר אותו חווה מעולם, וקבע כי הצמיגים הבעייתיים היו הגורם העיקרי לבעיות. ''עם בוץ וערפל התמודדנו גם בעבר'', הוא ציין, ''אך מעולם לא עם צמיגים כל כך לא מתאימים''. כעת מוביל לואב את האליפות לאחר שלושה ניצחונות מתוך ארבעה מרוצים. הירבונן שני ואטקינסון מפתיע לאחר פתיחת העונה הטובה בתולדותיו וממוקם שלישי. הראלי הבא יתקיים בסוף אפריל אצל שכנתנו ירדן.

דירוג ראלי ארגנטינה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 5:05:48.6 (10 נק')
2. כריס אטקינסון (סובארו)–2:33.2+ (8 נק')
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 4:04.7+ (6 נק')
4. קונראד ראוטנבאך (סיטרואן פרטית)– 20:03.5+ (5 נק')
5. מיקו הירבונן (פורד)– 25:15.3+ (4 נק')
6. פדריקו וילאגרה (מונצ'י-פורד) – 27:42.0+ (3 נק')
7. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 27:51.8+ (2 נק')
8. אנדריאס אייגנר (מיצובישי פרטית) – 28:59.3+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 30 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 25 נק'
3. כריס אטקינסון (סובארו) – 22 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 16 נק'
5. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 11 נק'
6. פטר סולברג (סובארו) – 9 נק'
7. דניאל סורדו (סיטרואן) – 9 נק'
8. פרנסואה דובאל (סטובארט פורד) – 5 נק'

דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:

1. פורד – 44 נק'
2. סיטרואן – 41 נק'
3. סובארו – 33 נק'
4. סטובארט-פורד – 22 נק'
5. מונצ'י-פורד – 10 נק'
6. סוזוקי – 6 נק'