ג`והן פלמינג, נשיא פורד אירופה, בעת חשיפת הפיאסטה החדשה בז`נבה השנהבהמשך למאמצי הקונצרן לצאת מהמשבר העמוק עליהם דיווחנו לא מעט (מכירת יגואר ולנד רובר בראשם), החליטה הנהלת פורד על ייצור הפיאסטה לשוק האמריקני –במקסיקו. החברה השקיעה עד כה כ-3 מיליארד דולר (!) יחד עם שותפיה במפעל המודרני בקאוטיטלן, המפעל הגדול מסוגו במקסיקו, אשר יתרום לתוספת 4,500 משרות בצד הלא נכון של הגבול האמריקני מבחינת עובדיה בארה''ב. הרצון לשפר את תוצאותיה העסקיות וההחלטה על הייצור העתידי במקסיקו, הובילו את החברה להחלטה על קיצוץ 10%-12% מכוח העבודה האמריקני שלה.
המכונית הקטנה של היצרן אמורה להגיע לארה''ב בתחילת 2010 ובהתאמת הפיאסטה לטעם אמריקני, תתווסף גרסת 4 דלתות (סאדן) וגרסת קופה להיצע. עוד נמסר שתוצענה גרסאות בנזין ודיזל אשר ייוצרו במפעל ולכן לא ברור האם מגוון המנועים יהיה דומה למגוון האירופאי, קרי החל מה- 1.25 ל' בהספקים של 60 או 80 כ''ס, מנועי 1.4 ו-1.6 ל' עם 91 ו-115 כ''ס וצמד מנועי דיזל, 1.4 ו-1.6 ל' עם 68 ו-90 כ''ס.