על צרותיהם של היצרניות האמריקאיות בשל מחירי הדלק המאמירים כתבנו לא פעם. די אם נביט בנתוני המכירות של החודש שחלף כדי להבחין שחמשת המקומות הראשונים שייכים למותגים יפנים, טויוטה והונדה, וכי קרייזלר ספגה את הירידה החדה ביותר במכירות מבין היצרניות האמריקאיות.האם הקפאת המחיר תחייה את המכירות?!למרות נתונים מכירות מעודדים עבור חלק מדגמי הקונצרן, המותג קרייזלר בכללותו הציג ירידה של 43% במכירות חודש יוני בהשוואה לשנה שעברה, וירידה של 29% בחציון הראשון של 2008. "עבור קרייזלר, מדובר בנקודת השפל הנמוכה ביותר מאז 1992." אמר ג'ים פרסס (Press), נשיא וסגן יו"ר קרייזלר. מותג דודג' ירד ב-30% במכירות חודש יוני בהשוואה לשנה שעברה, וב-20% מתחילת השנה. גם מותג ג'יפ ירד במהלך התקופה כאשר את יוני מסיים המותג בירידה של 40% ביחס לנתוני השנה שעברה וב-18% בחישוב מצטבר של מכירות ינואר עד יוני 2008.
בכדי להלחם בירידות החריפות מציע הקונצרן מבצע תחת השם מעורר הזיכרונות, 'Let’s Refuel America' (על משקל 'Let’s feed the world' משנות השמונים?!) שבמסגרתו יוקפא מחיר הדלק ללקוחות חברות הקונצרן למשך 3 שנים ועד 12,000 מייל לשנה; במקום לשלם כ-4.1 דולר לגלון (3.4 שקלים לליטר) ישלמו לקוחות קרייזלר, דודג' וג'יפ 2.99 דולר לגלון בנזין (2.5 שקלים לליטר). יש להדגיש כי המבצע חל על מרבית דגמי הקונצרן ובכללם על הדגמים החדשים והפופולריים יותר דגמת: קרייזלר סברינג וטאון אנד קנטרי (וויאג'ר החדש), דודג' אוונג'ר וג'רני ג'יפ פטריוט ועוד.
המבצע החל במאי השנה והיה אמור להסתיים בסופו, אולם מכירות מדשדשות שכנעו את קברניטי החברה להאריכו בשנית; בינתיים עד סוף יולי. יחד עם הצעות נוספות דוגמת 0% ריבית על הלוואות לרכישת כלי רכב חדשים, מקווה החברה לעודד מכירות. האם תצליח? ימים יגידו.