הטויוטה קורולה היתה המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב ביוניאחרי המהפך בחודש הקודם, איש כבר אינו מופתע מכך שטנדרים לא היו כלי הרכב הנמכרים ביותר בארה"ב גם בחודש יוני. עם פרסום טבלת המכוניות הנמכרות בארה"ב עולה כי ארבעה דגמי מכוניות נוסעים הקדימו שוב את הטנדרים הגדולים של פורד ושברולט. הפעם היתה ידה של הטויוטה קורולה על העליונה: המשפחתית היפנית האפורה הקדימה בפער קטן את אחותה הגדולה, הקאמרי, כשאחריהן הנציגות של הונדה, סיוויק ואקורד. ספק אם המקום הראשון בטבלה ינחם את טויוטה, שספגה ירידה כבדה של למעלה מ-20% במכירות הכוללות של חודש יוני לעומת שנה קודם לכן. הפורד סדרה F מוביל עדיין במכירות המצטברות בארה"ב לאחר מחצית השנה הראשונה עם נתון של כ-275,000 מכוניות – ירידה של כ-23% לעומת 2007; אבל קצב הנפילה הואץ בחודשיים האחרונים, וביוני ירדו מכירות סדרה F בכ-40% לעומת יוני 2007. נציג GM בקטגוריית הטנדרים הכבדים, השברולט סילברדו, מדורג שישי בלבד במכירות יוני ומתחילת השנה איבד מעל 25% במכירות. בטבלה המצטברת כבר איבד הסילברדו את מקומו השני הקבוע לטויוטה קאמרי. שברולט יכולה להתנחם בתוצאות טובות שהשיגו מכוניות הנוסעים שלה, הקובלט הקטנה (עליה של כ-20% ביוני, ומתחילת השנה) ובעיקר המאליבו החדשה שהשיגה גידול של 86% ביוני ו-45% מתחילת השנה.
ובינתיים, מניות ג'נרל-מוטורס ופורד צנחו אתמול בבורסת ניו-יורק לאחר פרסום נתוני המכירה של יוני. בסיום יום המסחר עמדה מניית GM על 9.98 דולר, ערכה הנמוך ביותר מזה למעלה מ-50 שנה (!) וירידה יומית של 15%. הצהרה של נציג חברת ההשקעות הענקית מריל-לינץ' כי "פשיטת רגל של GM איננה בלתי-אפשרית" לא סייעה למגמת הנפילה של מניות הקונצרן. אצל פורד היו הירידות מתונות יותר, "רק" 7%. ובינתיים, מחירי הנפט הגולמי הגיעו לשיא של כ-$144 לחבית – מה שמבטיח המשך השינוי בהרגלי הצריכה האמריקנים בתחום הרכב, והמשך צרות גדולות לשלישיית דטרויט.