שוב באה ידיעה מהעולם החיצון ומכה בנו, ישירות בבטן הרכה. עוד בטרם התאוששנו מה-Sport Speciale הנהדרת של Creative Workshop, והנה עוד מכונית מהממת עם טעם של פעם שאפשר לקנות היום, חדשה... אם אתה חי במקום הנכון, כמובן.
שמו של ביל תומאס אולי לא מפורסם כמו של קרול שלבי, אך מדובר בטיונר רב-תהילה שהיה פעיל באותה תקופה – שנות ה-60 – והתמחה במכוניות שברולט. אחת היצירות היותר-מפורסמות של סדנת ביל תומאס היתה הצ'יטה, מכונית-מירוץ יעודית שנבנתה במיוחד כדי לתת תשובה לשליטה של השלבי קוברה במסלולים. הצ'יטה התבססה על מבנה קלסי של שלדת צינורות עם מעטה פיברגלס דקיק; שברולט תמכה בפרוייקט עם חלקים שונים כולל המנוע. זה הותקן מלפנים, אך במיקום קיצוני – אחורה ככל שניתן, כך שהיציאה מתיבת ההילוכים התחברה ישירות לדיפרנציאל האחורי, ללא צורך בגל-הינע!המכוניות הראשונות סבלו ממחלות-ילדות – בעיקר התחממות-יתר – והשילדה המקורית לא היתה קשיחה די הצורך, אך בקו ישר היתה הצ'יטה מהירה אפילו מהקוברה, על פי הדיווחים. אלא שהפרוייקט נקטע באודו באיבו: שריפה בסדנה כילתה חלק מהתבניות ששימשו לייצור המרכבים ועוד אי-אלו חומרים וחלקים, ומה שיותר משמעותי – שברולט חתכתה את התמיכה בפרוייקט, נענית בכך למגבלה של ג'נרל-מוטורס על השתתפות במירוצים באותן שנים (כדי לצמצם את תופעת מירוצי הרחוב, אגב). עד אז יוצרו ככל הנראה לא יותר מ-16 מכוניות שלמות, אולי עוד כמה באופן חלקי, ואלו ששרדו נהנות ממעמד של מיתוס. ביל תומאס המאוכזב סירב להתייחס במשך שנים לפרוייקט שנעצר בטרם המריא, מן הסתם כי ידע מה היה עשוי לקרות – במיוחד לאחר שחזה בקוברה צוברת תהילת-עולם.
פאסט-פורוורד ל-2008, והצ'יטה קמה לתחיה. לא כרפליקה מודרנית אלא, הלכה למעשה, המשך ייצור האורגינל. שמה של החברה האחראית, CCC, הוא ראשי-תיבות של Cheetah Continuation Collectible, ללמדך על כוונת המשורר, והמכונית המחודשת זכתה לאישורו וחתימתו של היוצר המקורי, ביל תומאס. זו חתיכת גושפנקא.
הנאמנות למקור מדהימה: החל ממרכב-הפיברגלס הדקיק המיוצר בעבודת יד, דרך שלדת הצינורות, מנוע ה-V8 בנפח 5.7 ל' שמוזן בקרבורטורים ולא בהזרקת-דלק, התיבה בת 4 ההילוכים, החישוקים הקטנים, המושבים – הכל נועד לשמור אמונים עד כמה שאפשר לצ'יטה המקורית. התוצאה, כפי שמעידים הצילומים, עוצרת נשימה (ושימו לב לדלתות-השחף הדקיקות, למשל). עם מינימליזם מוחלט שכזה, לא פלא שהמכונית שוקלת כ-700 ק''ג בלבד – ואנו בספק רב אם היא יכולה להיות חוקית לכביש. עד כמה שהצלחנו להבין, לא זו הכוונה.
הצ'יטה תוכננה ויוצרה במקור כקופה בלבד. אבל היתה צ'יטה אחת שעברה הסבה, לאחר שבעליה – שהיה גם הנהג – לא הצליח לעמוד בחום הרב שנוצר בתא הנהג (שנמצא קרוב מאד למנוע, בשל מיקומו האחורי של זה). הגג של אותה מכונית פשוט הוסר בידי המכונאי של בעל המכונית, וכך היא הפכה לצ'יטה-רודסטר היחידה בעולם. חברת CCC נותנת כבוד גם לרודסטר ומציעה גם גרסה פתוחה של הצ'יטה החדשה.
בינתיים לא נמסרו נתוני ביצועים, או מחירים. אבל בהתחשב במשקל-הנוצה ובמנוע, אפשר לנחש שסעיף הביצועים מטופל היטב; ולגבי המחיר – אפשר רק לנחש, ובינינו: יעזור אם נדע אותו?