מותג אבארט חוזר למסלול. אפשר אולי להתווכח על ההגדרה מותג – בינינו, אבארט כיום היא מותג בדיוק כמו AMG במרצדס או M אצל ב.מ.וו (ואני בטוח שאף אחד בפיאט לא ממש יתנגד להשוואה הזו). אבל זה לא משנה את המהות, והיא ששוב נראה מכוניות פיאט קטנות וחמות על מסלולי המירוצים. לכבוד מירוץ המילה מילייה 2008, אשר מוזנק מחר, השיקה חטיבת אבארט הצעירה של פיאט את גרסת המסלול הטהורה הראשונה שלה.כבסיס משמשת פיאט 500, והמכונית נקראת בהתאם 500 Abarth Assetto Corse – בתרגום גס, משמעות 'אסטו קורסה' היא " סדרת מירוצים". מדובר אכן במכונית למירוצים בלבד שאיננה חוקית לשימוש רגיל – אך ניתן לקוות כי לפחות משהו מהמאפיניים שלה ידלוף גם לגרסת כביש עתידית. המנוע הוא ה-1.4 ל' טורבו המוכר של פיאט, אך ההספק קפץ כאן ל-200 כ"ס בריאים, עם מומנט של 30.6 קג"מ. מפשקי הגלגלים הורחבו והחישוקים הם "17, עם צמיגי 205/50. המיתלים זכו לקפיצים ובולמי זעזועים מיוחדים, עם אפשרות לכיוון גובה מאחור. בלמי ברמבו עם 4 בוכנות לקליפר ודיסקים בקוטר 305 מ"מ מותקנים מלפנים, עם דיסקים בקוטר 264 מ"מ מאחור. במה שנשאר מתא הנוסעים הותקן כלוב התהפכות מלא, ומושב מירוצים שהוזז לכיוון מרכז המכונית כדי לספק תנוחת נהיגה משופרת. בצד החיצוני יש כמובן ערכה אווירודינמית מלאה – כולל שני כונסים מקרבון על מכסה המנוע.
ה'אסטו קורסה' תיוצר בסדרה מוגבלת של 49 מכוניות, ומיועדת להתחרות בסדרת מירוצים משלה במהלך 2008 אם הצלחנו להבין נכון את כוונת פיאט.