במשך תקופה ארוכה נצפתה הקודטרונקה של ספאדה רק בעיבודי-המחשב המקוריים מלפני שנה. גם אחרי שהמכונית הוצגה בתערוכת ''טופ מארקס מונאקו'' האולטרא-אקסקלוסיבית בחודש שעבר לא הופיעו תצלומים חדשים שלה ואנו מודים כי התחלנו לפקפק בעצם קיומה ובודאי בהצהרות לגבי תכניות הייצור. אבל עכשיו, חודש תמים אחרי אותה תערוכה, יש סוף-סוף תצלומים של הדבר האמיתי, והחברה ניאותה גם למסור נתונים טכניים חדשים ומפורטים (יותר) של המוצר הסופי המיועד.ובכן כפי שכבר סופר, הגרסה הראשונה (והמתונה יותר!) של הקודטרונקה נקראת TS, והיא מצויידת במנוע שנפחו ''מעל 7 ליטר'' שמגיע במקור מ-GM. המנוע מפיק (כפי שכבר הוצהר בעבר) מעל 600 כ''ס – אך בצעד שבעצם לא אמור ממש להפתיע בימים אלו, ספאדה תציע גרסה של המנוע המותאמת לפעולה עם דלק E85 (תערובת אתנול). כרגיל במקרים כאלו גרסה זו תציע עוד יותר ביצועים: 630 כ''ס ב-6,500 סל''ד ומומנט של 68.2 קג''מ, שמגיעים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית. מאחר והמשקל הוא 1,360 ק''ג בלבד, הרי שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ''ש מתבצעת ב-3.4 שניות קצרות והמהירות המירבית היא 340 קמ''ש. ''המתכננים שלנו לא חיפשו שיאי מהירות'', מסבירה ספאדה בצניעות את הביצועים המחפירים הללו, ''אלא הנאה מנהיגה''. לטובת אותה הנאה, אגב, ניתן לנתק את בקרת היציבות בשני שלבים: לחיצה ראשונה משאירה את בקרת המשיכה פעילה, ולחיצה נוספת מנתקת הכל, כולל מן הסתם את החיבור לאזור ההגיון הבריא במוחו של הנהג.
השילדה עשויה צינורות אלומיניום, כשאזור הנוסעים יוצר כלוב חזק די הצורך גם לנסיעת מסלול (ובענין זה, באבזור המכונית נכללת מערכת טלמטריה שמסוגלת לאגור נתונים של 80 שעות נהיגה, ב-40 ערוצי-מידע נפרדים – למשל תאוצות G צידיות ואורכיות, מהירויות נפרדות לכל גלגל, זויות היגוי, נתוני GPS, וכמובן זמני הקפה). המיתלים, כמובן, ניתנים לכוונון מלא ונקודה מעניינת כאן היא היכולת לכוון מעמדת הנהג את מוטות-הייצוב קדימה ואחורה (כל אחד מהם בנפרד) לאחד מארבעה מצבים'' קשה, בינוני, רך ו''גשם''. הצמיגים הם פירלי P-זירו קורסה במידות 285/35-19 מלפנים ו-345/35-19 מאחור, על חישוקים מתוצרת Oz. בלמי ברמבו עם קליפרים בעלי 8 בוכנות מלפנים ודיסקים בקוטר 380 מ''מ מופקדים על העצירה (מאחור: 4 בוכנות לקליפר, דיסקים בקוטר 355 מ''מ).
עוד נוכל לספר לכם כי אורכה של הקודטרונקה הוא 4.66 מ', רוחבה 1.94 מ' וגובהה – 1.235 מ'. צורת הזנב הייחודית אפשרה לתכנן תא-מטען עם נפח נדיר בסוג זה של מכונית, 400 ליטרים. רוכשי המכונית יקבלו סט מזוודות שמתאים במיוחד למכונית ולצורת תא המטען, אשר יסופקו על-ידי חברת אזנום – כן כן, אותה אזנום מהמיני עליה סיפרנו לכם רק אתמול. תא הנוסעים אמור להיות מרווח ואוורירי, שוב בניגוד למקובל במכוניות מסוג זה, והוא כולל מערכת בקרת אקלים מתקדמת. מצלמה אחראית לראות לאחור.
כמה כל זה יעלה? לא ידוע, אבל כמות הייצור לא תעלה של 20 מכוניות בשנה. וזה המקום להזכיר לכם שעד עתה דיברנו על גרסת-הבסיס של הקודטרונקה, וכי גרסה חמה יותר, TSS, תגיע בהמשך. אז אם חשבתם לרוץ ולהזמין את ה-TS, אולי שווה לחכות קצת לדבר האמיתי...?