מכון הסקרים J.D. Power פרסם אתמול את תוצאות סקר שביעות הרצון עבור השוק הבריטי, שנערך בשיתוף הירחון What Car. הסקר מדרג מכוניות לפי ארבעה תחומים: איכות ותקלות (30%), יכולת פונקציונלית והנאה (28%), שירות (22%) ועלויות שוטפות (19%). וזה בסדר, גם לנו זה לא יצא ביחד 100%...
לקסוס - שוב בראשממש לא במפתיע, לקסוס נטלה את המקום הראשון במותגים, בפער ניכר לפני סקודה שגם מקומה השני – אחד גבוה יותר מבשנה שעברה – כבר אינו בגדר הפתעה שכן זהו מותג אהוב מאד על הבריטים. הונדה החליפה מקומות עם סקודה וירדה למקום השלישי, וטויוטה שמרה על מקומה הרביעי. דייהטסו, שהפתיעה אשתקד עם מקום חמישי, אינה מופיעה השנה בדירוג, כנראה עקב מדגם קטן מדי. מרצדס הפגינה שיפור נאה עם עליה מהמקום ה-12 לשישי. פיאט דורגה נמוך מכולם, למרות שהציון שהשיגה השתפר (אך יש לציין שהמותגים שסיימו נמוך ממנה ב-2007, דהיינו אלפא-רומיאו, סמארט וקרייזלר, לא דורגו השנה). הממוצע הכללי השתפר מ-790 ל-803 נקודות.
עורכי הסקר מדווחים כי הטויוטה פריוס זכתה לציון הגבוה ביותר בין הדגמים, לאחר שבשנה שעברה חלקה את הכבוד עם הלקסוס IS. עם זאת, אנו מדווחים על כך בהסתייגות מסויימת, כי אין התאמה בין הציון שהוזכר עבור הפריוס, 901 נקודות (מ-1,000 אפשריות), לבין הציון של 815 נקודות עבורה כפי שמופיע בדירוג הקטגוריות השונות (ראו איורים משמאל). על פי המופיע בגרפים דווקא הסקודה אוקטביה היא שקיבלה את הציון הגבוה ביותר. הפנינו שאלה לעורכי הסקר ונעדכן אתכם ברגע שתתקבל תשובה. על כל פנים, בנוסף למותגים מדרג הסקר מכוניות ב-7 קטגוריות השונות. הונדה ניצחה ב-3 מהן עם הג'ז בקטגוריית סופרמיני, FR-V בקטגוריית מיניוואן ו-CR-V בקטגוריית רכבי פנאי. טויוטה זכתה עם האייגו בקטגוריית מכונית בסיסיות ועם הפריוס בקטגוריית מכוניות בינוניות, היגואר S-טייפ נטלה את הבכורה בקטגוריית היוקרה, והאוקטביה זכתה בין המשפחתיות.