גם אצל יצרניות הרכב האליטיסטיות ביותר ''להיות חזיר'' מתחיל להפריע לתדמית, ותדמית – יותר מכל פרמטר אחר – מהווה את המרכיב החשוב ביותר בליגה הזו. במקרה דנן התדמית הבעיתית מתייחסת לנתוני פליטת הזיהום. בבנטלי מסתכלים במבוכה על נתוני פליטת הרעל לאוויר האטמוספירה ממפלטי מכוניותיה; אין דגם אחד של היצרנית המכובדת שיורק פחות מ-400 גרם ג'יפה (CO2 בעברית) על כל ק''מ נסיעה. אז נכון שגם אם בבנטלי ישלשו את המכירות שלהם עדיין יהיה קשה להאשימם בכל תחלואי העולם, אבל זה לא טוב לעסקים. גם בעלי אמצעים – ואולי דווקא הם – מעוניינים להצטייר אולי כעשירים, אבל לא כמחרבי האנושות. המכוניות שלהם צריכות לדעת לעשות הכל הכי טוב – בכלל זה גם למנוע עד כמה שניתן את זיהום הסביבה.
בנטלי ירוקה - אבל מתקופה אחרתכאמור, בבנטלי רואים את התמונה ובימים אלו יושבים שם לא מעט שעות בחדרי הישיבות לדון מה ניתן לעשות. ברור כי היצע המנועים הקיים אינו יכול להמשיך עוד הרבה זמן וכי נדרש שינוי קיצוני. שמועות מתוך החברה פוסלים על הסף מעבר למנועי דיזל – מסיבות של שמרנות כנראה; בליגה הזו – רולס-רוייס, בנטלי, מאיבאך ועוד כמה נדירות אולטרא-יקרות – עדיין לא נעשה שימוש מנועי דיזל. אבל, בעולם הרכב כמעט הכל אפשרי...
אין ספק שהאתגר העומד בפני מהנדסי בנטלי (ובעלי הבית – פולקסוואגן) הוא לא פשוט, שכן על תצורת ה-V8 והנפח הגדול לא יוכלו לוותר שם, אחרת באמת ייצרו שם משהו אחר, לבטח שלא בנטלי אמיתית. מי יודע, אולי אילוץ זה יחזיר את היצרנית רבת התהפוכות שנים רבות לאחור, עת נחשבה מובילה ופורצת דרך טכנולוגית ואף הפגינה זאת היטב על מסלולי המירוץ...