הונדה סיוויק המקורית נולדה בשנת 1972, ונמכרה במהלך השנים במעל ל-16 מיליון יחידות. הדור הנוכחי הוצג בשנת 2005 ומגיע אלינו, בגרסת הסדאן, עם מנוע 1.8 ל' וכן בגרסה היברידית. גרסת ההאצ'בק היא רכב שונה לחלוטין, החל מהעיצוב ועד לבסיס הגלגלים. הסדאן 1.8 ל' מוצעת במבחר רמות אבזור ובטיחות במחירים הנעים מ-130 אלף ש"ח ועד 151 אלף ש"ח לרכב המבחן. בתחילה הגיעה סיוויק בגרסה הבסיסית עם מפרט בטיחותי לא מלא – 4 כריות אוויר בלבד וללא בקרת יציבות. לאחר מכן נוספה בקרת יציבות תקנית גם בגרסה הבסיסית, אך זו נותרה עם 4 כריות בלבד. לסיוויק ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק של ה-E-NCAP.תכירו - זווית גלגולמראה פנים וחוץ
הסיוויק נראית מלפנים כמו דג פטיש מגודל. העיצוב אינו רדיקאלי או שובר מוסכמות (את אלו שמרו בהונדה לגרסת ההאצ'בק), והתוצאה הסופית בהחלט נאה ומכובדת. בניגוד לעיצוב החיצוני המאופק, בפנים נתנו למעצבים יותר חופש, כאן אף אחד לא רואה, אז כנראה שמותר, אפילו שמדובר בגרסת הסדאן. הסיוויק נותנת תחושה של קוקפיט. קורה A היא ארוכה ושטוחה, תא הנוסעים נראה כפונה לכיוון הנהג ולוח המחוונים מפוצל לשניים ובעל תאורה כחולה-לבנה. כל אלו ממשיכים את תחושת המטוס (אם כי הביצוע נראה יותר כמו משחק מחשב, ופחות כמו הדבר האמיתי). לוח המחוונים המפוצל והחלון הקדמי הרחוק, מספקים תחושת מרחב טובה לנוסעים מלפנים. מסביב מצאנו מבחר גדול של תאי אכסון, ואיכות ההרכבה טובה אם כי החומרים מעט נוקשים מדי. מערכת השמע נשלטת מההגה אך התפעול לא מספיק אינטואיטיבי עם מבחר כפתורים בעלי צורה וגודל זהים (בשיתוף עם בקרת השיוט) המקשים על תפעול קל תוך כדי נהיגה.

ישיבה ונוחות
תדמית הטייס של הסיוויק לא הגיעה למושבים הקדמיים. בסיס המושב מעט קצר ובנוסף הוא מעט נוקשה וחסר תמיכה צידית. לחיוב נציין שהמרווח טוב, ויחד עם הגה המתכוונן מעלה-מטה פנימה-החוצה קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, אם כי גבוהים במיוחד יפגשו את התקרה. הכניסה למושב האחורי, בדומה לקדמי, אינה נוחה עקב סף גבוה בשילוב עם רכב נמוך. מרווח הברכיים עצמו טוב מאוד (בסיס הגלגלים הוא הארוך בקבוצה, 270 ס"מ), אם כי צפוף לכפות הרגליים כאשר מושב הנהג מונמך. מרווח הראש והכתפיים טעון שיפור, ואנשים גבוהים יפגשו את התקרה. הרצפה השטוחה מאחור, ללא ה"כאילו-מנהרת-הינע", מאפשרת נוחות סבירה גם לנוסע אמצעי. בנסיעה בעיר, קורות A העבות מעט מפריעות וגם הראות לאחור נפגמת בגלל משענות הראש. בעיר נשמעו רעשי מתלים והתחושה בנהיגה לא מספיק מסיבית. המכונית סופגת שיבושים קטנים אך חובטת בגדולים כאשר מורגש חוסר בריסון. בכביש גלי-משובש היא חובטת בשברים חדים ומתנדנדת מעט יחד עם רעשי כביש וצמיגים נוכחים יתר על המידה, עם תוספת של קמצוץ קרקושים מיותרים.

ביצועים
להונדה סיוויק מנוע בנפח 1.8 ל' המספק 140 כ"ס ב-6300 סל"ד ומומנט של 17.4 קג"מ ב-4300 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה יחסי העברה ממוצעים עם אפשרות לתפעול ידני ממשוטים מאחורי ההגה הממוקמים בצורה נוחה. במצב זה מקבל הנהג עצמאות מלאה והוא נהנה מתגובות זריזות אך עלול לסבול מעט מחבטות בהעברת הילוכים תחת עומס. ליחידת הכוח אין מחץ בסל"ד נמוך, והטיפוס במעלה הסל"ד מתבצע בצורה מאוד לינארית עד למנתק, אך מלווה ברעש מנוע נוכח, במיוחד ב"פול גז" ובסל"ד גבוה. הביצועים בקו ישר נמוכים מעט מאלו של משפחתיות אחרות עם מנוע 2.0 ל', אבל בהאצות ביניים בסל"ד גבוה הקצב המתקבל בהחלט נאה. בתחנת הדלק הסיוויק הפתיעה מעט עם נתון טוב של 8.4 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המפרכים.

התנהגות
מעל גבי מסלול הסלאלום הסטרילי במנחת, הסיוויק לא הרגישה בבית. יותר מזה – התחושה הייתה כאילו היא רוצה לברוח מהסלאלום, לא משנה לאן – רק תנו לה לצאת מהאימון הזה. מחוץ למנחת המצב משתפר, אבל לא בהרבה. בפניות איטיות וחדות הסיוויק מציגה מריחה מוחשית וחושפת בעומס הרבה תת היגוי המלווה בנדנוד, שעלול להביא בעומס כבד לפגיעה של מגן הבוץ בכביש. תחושת הדרמה העוברת לנהג ולנוסעים לא קורלטיבית למהירות ולעומס בפועל. ה-Turn in חד, ההגה (עם גלגל מעוצב) בעל 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה, הוא מעט קל, מהיר למדי אך חסר היזון חוזר. התוצאה של כל אלו היא כי בפניות ארוכות, ובאופן כללי, הסיוויק משדרת תחושה ספורטיבית אם כי לא התנהגות ספורטיבית. ברוב הזמן היא תהיה בטוחה לנהג עם הרבה תת היגוי צפוי, כאשר אם בכל זאת תכניסו אותה למצב של היגוי יתר התיקון יהיה קל. הבלמים בעלי תחושה לא טובה, וה-ABS נוטה להיכנס מוקדם מדי תחת עומס.

סיכום
ההונדה סיוויק היא התקדמות גדולה בהשוואה לדור הקודם שלה. היא מכובדת מבחוץ, מעט מקושקשת אך איכותית מבפנים, ומציעה חבילה משפחתית טובה במרחב ובתחושה. ובכל זאת, היא לא יכולה להצטיין עם נוחות לא מספקת, התנהגות רחוקה ממלהיבה ותג מחיר גבוה, במיוחד בגרסה המאובזרת.
*המחירים בכתבה נכונים לאוגוסט 2006