העיניים מסתכלות הרחק לפנים, עד קצה מסלול הנחיתה הארוך. לחיצה על מתג בקרת יציבות דינמית (DSC) מדליקה נורית אזהרה; המלאך המגן על נהגים כמוני בפני שטויות - כבוי. רק כך ניתן לקבוע את קצב שילוב ההילוכים של התיבה הסקוונסיאלית SMG במצב שישי, המהיר ביותר. יד ימין נשלחת לבורר ההילוכים, מסיטה אותו קדימה, משלבת לראשון - וממשיכה ללחוץ עליו. רגל ימין לוחצת על דוושת התאוצה עד הסוף, המנוע עולה ל-4000 סל"ד ומתייצב שם - והאוטו עדיין עומד.
המנוע הגדול משמיע קול שמתחרה באוזני עם הדופק שלי. המזניק מסמן עם אצבעו, אני משחרר את הלחץ מהבורר - ואז. הצמיגים המגודלים מאחור מייללים, המצמד מרפה במעט, הסחרור פוסק, המצמד ננעל מחדש ו...ה- M5 נורית קדימה כמו פגז מלוע תותח. הגב נדבק לכסא, המוח מוטח לאחורי הגולגולת, הידיים אוחזות בכוח בגלגל ההגה ורגל ימין ממשיכה ללחוץ בכוח, עד הסוף. בום! מכה חזקה בעורף וצווחת גלגלים מעידה שהמפלצת העלתה הילוך. הישבן נע ימינה ואני מתקן עם ההגה. 4.7 שניות וה- M5 חוצה את קו המאה - ועדיין סופרים.
אני מתחיל להקריא נתוני מהירות המופיעים בצג העילי. 120, 140, החלפת הילוך, 160, 180, 200, 220... המסלול מתקצר במהירות, הספרות מטפסות... ב-250 קיימת הגבלה אלקטרונית, אך מד המהירות ממשיך לטפס עוד קצת. "נסה את הבלמים" אני שומע את קולו של רז מימיני, חודר בקושי דרך שרידי המוח המעוכים לאחור - ומגיב בבלימה חזקה. "וואו" אני שומע את רז קורא ומרגיש את החגורה קורעת לי את הכתף. "וואו" אני עונה ללא נשימה ומנסה להרגיע את הדופק המהיר. אחר כך חודרים גם ריחות לתא הנוסעים. ריחות של מצמד מועמס, צמיגים מעשנים ובלמים מעונים. ה- M5 עברה עוד שיגור מוצלח.
ומערכת השיגור המדהימה הזו הנה רק אחת המערכות - ובהחלט הראוותנית מכולן - של ה-M5 החדשה. זהו רק אחד מפניה הרבים של מכונת נהיגה מדהימה זו.

תורת המספרים
נתחיל במספרים. מנוע בתצורת V10 ובנפח 5 ליטר; 507 כ"ס ב-7750 עם קו אדום ב-8250 סל"ד; 53 קג"מ ב-6100 סל"ד ו-45.9 קג"מ ב-3500; 7 הילוכים בתיבת ה-SMG ו-6 מקצבי שילוב הילוכים בתיבה במצב ידני (5 במצב אוטומטי).
ועוד מידע: ניתן להגביל את מנוע ה-507 כ"ס ל-400 כ"ס בלחיצת כפתור. למערכת היציבות הדינמית שלושה מצבי עבודה: פועלת, כבויה ומצב M - כפתור שעונה בהינף אצבע על השאלה היכן נקודת הג'י של הגבר. גם למערכת המתלים שלושה מצבים: נוח, ביניים וספורטיבי. למערכת הסרווטרוניק של ההגה שתי מערכות מיפוי - הן לפי סל"ד והן לפי מהירות. הדיפרנציאל (האחורי) ננעל הדרגתית - ממצב חופשי ועד לנעילה מלאה.
כמו בכל חיפוש אחר הספק, עמדו בפני המתכננים שלוש אפשרויות: נפח מנוע מוגדל היוצר משקל רב; מגדש טורבו עם אופיו המיוחד; מנוע מהיר-סיבובים, פתרון מקובל במסלולי המירוצים ובמנועי M מימים-ימימה. ואנשי חטיבת M ספורט בחרו שוב בסל"ד גבוה בעדיפות ראשונה. ולא בכדי. למנוע זה יתרון של משקל נמוך בהשוואה למנועים עתירי נפח, ותגובת דוושה ליניארית ומהירה יותר, כמו-גם צריכת דלק עדיפה, ביחס למנוע מוגדש. מהנדסי החברה סיפרו כי נעזרו בידע נרחב שנצבר במסלולי הפורמולה 1, אבל "הבה לא נשכח שמנוע של פורמולה 1 צריך לשרוד 800 ק"מ בלבד, בעוד שמנוע ה- M צריך לתפקד לאורך שנים" טענו המהנדסים. פורמולה 1 נשמעת כמו השראה מרשימה, אבל נודה כי זאת דרכה של ב.מ.וו מאז ה- M ומתמיד.
על-מנת לנצל היטב את יתרונות המנוע המהיר, פיתחה החברה מהדורה חדשה של התיבה הסקוונסיאלית שלה, ה- SMG - והפעם עם שבעה הילוכים. התוצאה הסופית של יכולת המנוע ופעולת התיבה מדהימה, לא פחות. המנוע נענה בקלילות ללחיצת דוושה ומטיס את הגוף הכבד (1830 ק"ג, לא כולל נהג) בקלות מהממת הנמשכת לכל אורך הסקאלה. ניתן להשתמש במנופים על גלגל ההגה על-מנת להחליף הילוכים ידנית, או שניתן להעביר את התיבה למצב אוטומטי. כך או כך, עקיפה עם מכונית זו מהווה תענוג צרוף.
המנוע הוא רק חלק מהסיפור השלם, כי החיים, כידוע, אינם אפס למאה. וכאן מצטרפת לחגיגה שלדה מופלאה עם סיוע אלקטרוני נדיב. כל מי שנהג בעברו על מכוניות הנעה אחורית חזקות, למד להיזהר מלחיצה אגרסיבית על הדוושה, בעיקר בתוך עקומה, מחשש להיגוי יתר סופני. כאן, מערכת היציבות מתערבת ומוחקת בזלזול כל זכר לתת-היגוי או היגוי-יתר.
השלדה הקשוחה עוקבת אחרי הקו אותו מתווה הנהג עם ההגה המדויק, והמערכת מתערבת ומונעת כל התרחשות מסוכנת בעודה באיבה. "ואיפה התענוג?", תשאלו, "הרי מה לנו ולהנעה אחורית שאין כשכוש בזנבה וסחיפה מרהיבה בצמיגיה?" וכאן בדיוק נכנס לתמונה המצב הדינמי - M. למצב זה ניתן לעבור בלחיצת כפתור שממוקם על גלגל ההגה. את M ניתן לתכנת באמצעות ה- iDrive, אבל ברירת המחדל שלו מכוילת על ה- DSC במצב דינמי, מתלים במצב מוקשח, החלפת הילוכים במצב 5 (מהיר ביותר) ותצוגה בצג העילי (אופציה) המראה מהירות, מצב התיבה וסל"ד. נהיגה במצב זה תאפשר לך לחוש כמו נהג גדול. ההתנהגות תאופיין בהיגוי-יתר, ולמרות שלא תאפשר מעבר לאזור ההוא, של האל-חזור, תאפשר סחיפות מענגות. מצב זה יאפשר לקבוע זמן מהיר יותר על המסלול לכל נהג שנהיגתו אינה אומנותו (כמוני, למשל).
בקיצור, כפתור הג'י לכל גבר חובב ריחות של גומי שרוף, החלקות צד וסחיפות כוח. ניסיתי לנהוג גם ללא הגנת המערכת, ועשיתי זאת במסלול סגור. סיבוב חזק שמאלה עם לחיצה קצת אגרסיבית על הדוושה- הישבן בורח לימין, נעילה נגדית, ועכשיו לצד השני ועוד לחיצה... המכונית התאזנה - אבל, לא הייתי מנסה זאת בכביש ציבורי.
אני מתקדם בכביש בתוך יער. המהירות גבוהה, גבוהה מאוד אפילו ביחס לכביש הצר. אני במצב דינמי M, עם הילוכים במצב 4 ידני ומתלים בקשיחות מקסימלית, מצב שגורם גם להיגוי להגיב בצורה חדה יותר. המכונית הגדולה (מדי, לטעמי) טורפת את הכביש בצורה שלא הייתה מביישת מכונית ספורט טהורת גזע. מתחיל לטפטף. הכביש אינו נמנה על כבישים בהם גרמניה מתפארת. האספלט חלק והגשם הופכו לחלק יותר. עיקול ימינה - אני מטה את ההגה בחדות ו...אופס, הישבן מתחיל לגלוש שמאלה. תיקון מהיר מאוד וקללה חרישית. הייתי צריך להיזהר יותר! המכונית מתאזנת ואני נוקט מייד בפעולות הבאות: היד נשלחת לגלגל ההגה ומנתקת את מצב M הדינמי, מייד לאחריה היא יורדת ליד בורר ההילוכים ומעבירה את המנוע למצב כוח נחות (400 כ"ס), מאיטה את פעילות ההילוכים למצב 2 ומרככת את המתלים למצב נוח. באחת, מתחילה חיית המרוצים להתנהל כמכונית סלון גדולה, נוחה ומכובדת. וואו, איזה אוטו.
הכתבה המלאה הופיעה במקור בגיליון 225 - נובמבר 2004