בראיון לעיתון הגרמני Frankfurter Allgemeinen Zeitung מגלה יו"ר GM, ריק ווגונר כי בכוונת הקונצרן להציע עד לתחילת 2010 מכונית חשמלית פרי פיתוח עצמי במחיר הנמוך מ-30,000 דולר (נכון למועד כתיבת שורות אלו שווה-ערך לכ-19,000 יורו); הטויוטה פריאוס – האויב העיקרי – מוצעת כיום בטווחי מחיר הנעים בין 21-23,000 דולר. ההצהרה של ווגונר מפתיעה שכן מדובר במועד מוקדם ממה שדווח עליו בעבר. עד כה דובר ב-GM על הצעת ה'וולט' תחת המותג שברולט לקראת סוף 2010 בגרסתה הסדרתית, כאשר תחילת המכירה מתוכננת להתחיל ב-2011.
אבל, החברה-בת הגרמניה אופל הודיעה כי בכוונתה לפתח ולהתחיל בייצור 2 מכוניות חשמליות במהלך ארבע השנים הקרובות, כאשר מכונית התצוגה העתידנית Flextreme שהוצגה בסתיו האחרון בפרנקפורט, הוותה קדימון לנושא (והמופיעה כאן בתמונות), למרות שהיא צויידה בנוסף למנוע החשמלי גם במנוע קונבנציונאלי, שמשמש כגנרטור המטעין את הסוללות בעת הצורך.
בניגוד לפריווס של טויוטה, בה משולבת הנעה קונבנציונלית עם הנעה חשמלית, כאן מדובר כאמור במכונית חשמלית לגמרי ללא תוספת או שילוב מנוע בעירה פנימית. "היעד הראשון שלנו" אומר ווגונר "הוא להוזיל משמעותית את עלויות המצברים". ווגונר מגלה מבט מפוכך על מציאות שוק הרכב האמריקני כיום ואומר ש"בימים בהם מחירי הדלק מאמירים דורש הלקוח האמריקני מכוניות קטנות, זולות וכמובן – חסכוניות בהרבה. לפיכך עלינו היצרנים להתאים עצמנו לדרישות השוק המשתנות". במקרה של GM, אגב, נשאלת השאלה האם אנשי GM לא סוגרים את השער אחרי שהסוסים כבר ברחו?...
"2008 תהיה שנה קשה מאוד בצפון אמריקה" אומר עוד ריק ווגונר. את האשם הוא תולה בראש ובראשונה במחירי הדלק המאמירים, בעליה במחירי חומרי הגלם כמו גם בגלי השביתות בתעשיית הרכב האמריקנית בעת האחרונה, שביתות הגורמות לנזקים עצומים עבור היצרניות המקומיות. לפיכך, ווגונר יותר משמח על היוזמה של הבת האירופאית ומשבח את אופל בכך ש"איכות מכוניותיה טובה מאי-פעם. בידי אופל הטכנולוגיה המתאימה וגם בנושא העיצוב מתבהרת תמונה דינאמית ובהחלט פחות שמרנית בהשוואה לפולקסווגן, למשל".
אם אכן זהו הלו"ז המתוכנן, הרי שסביר שעוד השנה נראה התפתחות של הנושא סביב לקונספט Flextreme והשקת מוצר מוגמר לכל המאוחר עד לאמצע 2010.