אנחנו יודעים מעט מאוד על הפורשה פנאמרה (Panamera ) שאמורה להיות מוצגת ב-2009, מלבד התצורה הכללית – GT ארבע דלתות לארבעה נוסעים. אבל עכשיו פורשה חושפת מעט יותר מידע, ודווקא כזה שעלול לגרום למעריצי המותג לעקם את האף – הפנאמרה תוצע גם בגרסה היברידית. ראשית נסייג שפורשה טוענת שהרכב יוצג אם תהיה דרישה לכך בשוק, אך לאור הפופולאריות הגואה של כלי רכב היברידים באירופה וארה''ב, נראה לנו שמדובר בהימור בטוח למדי.

אבל הפנאמרה לא תהיה הפורשה ההיברידית הראשונה – עוד קודם לכן צפויה החברה להציג גרסה היברידית לקאיין. לפי הנתונים הרשמיים, אמור הקאיין ההיברידי להציג צריכת דלק ממוצעת של כ-11 ק''מ לליטר, נתון מצוין לרכב פנאי מגודל. הפנאמרה, קלה ואירודינמית יותר מהקאיין, עשויה להציג נתון טוב עוד יותר.
הסוללות ימוקמו בתא המטען של המכונית (במקרה של הפנאמרה הוא נמצא במקום הרגיל, מאחור) ופורשה מספרת כי המכונית תוכל לנסוע על חשמל בלבד (בדומה לטויוטה פריוס) או לשלב בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי לשיפור ביצועי התאוצה.
פורשה מוסיפה מידע כללי על הפנאמרה ומספרת שהמרווח הפנימי יהיה מצוין, גם במושב האחורי שמציע שני מושבים נפרדים עם מרווח ראש נדיב, כהגדרת פורשה. כמובן שהחברה גם מזכירה דינאמיות גבוהה בכלי הרכב החדש שלה.

התמונות המצורפות מאפשרות התרשמות טובה יותר מעיצובה של הפנאמרה שנראית, לפחות מלפנים (ולמעלה) מעט דומה לקאיין. אנחנו מקווים שהמציאות תהיה דומה יותר ל-911 – וגם הדינאמיות. למי שתוהה מה פרץ ההיברידיות שנחת פתאום על פורשה, נזכיר את תקנות זיהום האוויר המרחפות באופק האירופאי, שמאיימות בקנסות על יצרנים שלא יצליחו לעמוד בנתון ברף נמוך למדי של ממוצע פליטת CO2 ממוצריהם – תקנות שכבר מעוררות כעס רב בקרב יצרני היוקרה והספורט.