סוללות עזר הפכו למוצר נפוץ מאוד בארצנו, וכבר מזמן התרגלנו לרעיון שסוללה קטנה מספיק כדי להיכנס לכיס המכנס, יכולה להיות חזקה מספיק כדי להניע רכב. בין שלל היבואנים המציעים ערכות כאלו נמצאת גם חברת wemobile המציעה שתי ערכות התנעה - Power Bag ו-Power Bag Extra. אנחנו קיבלנו למבחן את הערכה הבכירה.

תאור המוצר
הערכה מגיעה ארוזה במזוודת פלסטיק, וכוללת סוללת ליתיום-יון בנפח מוצהר של 16,500 מיליאמפר שעה, קומפרסור קטן המתחבר אל הסוללה, כבל USB מפוצל לארבעה קצוות (מיני USB, מיקרו USB, אייפון ישן ואייפון חדש) , מתאמים לטעינת מחשבים ניידים שונים, מטען רשת, מטען לרכב וכבלי התנעה. הסוללה כוללת פנס לד קטן ונוריות חיווי למצב הטעינה. בסוללה שני שקעי USB (עם זרם מקסימאלי מוצהר של 1A ו-2.4A), יציאת 12V, יציאת 19V וחיבור ייעודי לכבלי ההתנעה. היבואן מתגאה בכך שהמוצר עומד בתקני בטיחות אירופאים ואמריקאים וכולל הגנה מפני קוטביות הפוכה וטעינת יתר - עניין חשוב בסוללות ליתיום, שהפגינו בעבר נטייה להצתה ספונטנית.
בדקנו: ערכת התנעת-עזר Power Bag Extra
צילום: מנהל

היבואן - חברת wemobile - מחיר לצרן 599 ש"ח

https://wemobile.co.il/

התרשמות הבוחנים
הסוללה גדולה למדי - אין אפשרות ריאלית לשאת אותה בכיס - והמעטפת שלה עשויה פלסטיק שמשאיר רושם איכותי ומוצק. הקומפרסור משאיר רושם ראשוני קצת פחות מוצק, ומשקלו הקליל עורר ספקות לגבי יכולתו. ערכת הכבלים המצורפת מאפשרת לטעון כמעט את כל מכשירי הטלפון מהדור הנוכחי והקודם (אך אין חיבור לתקן החדש - USB-C) וגם מצלמות גופרו. המתאם להטענת מחשבים ניידים כולל שמונה חיבורים שונים - אבל דווקא חיבור לטעינת המחשב האישי שלי (של HP) אין. הסוללה שמרה על טעינה מלאה גם לאחר שלושה חודשים - מכובד בהחלט!
טלפונים ניידים הסוללה טוענת בקצב טוב (בערך שעתיים לטעינה מלאה של סוללה בנפח 2800 מיליאמפר שעה) והעובדה שיש שני שקעי USB מאפשרת לטעון שני מכשירים במקביל. הנפח הגדול של הסוללה מאפשר לטעון טלפון ממוצע גם פעמיים ושלוש בלי בעיה (ועוד נשאר "מיץ" בסוללה).
היצרן מצהיר על יכולת התנעה של מנועים עד נפח 5000 סמ"ק, בנזין או דיזל. ובכן, מנוע שני ליטר בנזין הותנע בלי בעיה גם מספר פעמים ברצף. אולם עם מנועים גדולים יותר הבוסטר התקשה. מנוע ה-911 (בנפח 3.6 ל') של דני סירב להניע. אומנם מדובר במנוע עם יחס דחיסה גבוה, שידוע כקשה להתנעה, אך הוא עדיין רחוק מאוד מרף ה-5.0 ל' המוצהר. גם מנוע דיזל בנפח 2.9 ל' של יונדאי טרקאן התגלה כאתגר גדול מדי עבור הבוסטר - הוא אומנם עשה סיבוב או שניים, אך לא הניע.
בדקנו: ערכת התנעת-עזר Power Bag Extra
צילום: מנהל
בחנו גם את הקומפרסור, לגביו היו לנו כאמור ספקות - והופתענו לטובה. למרות התחושה הלא ממש מוצקה והגודל הזעיר הצלחנו לנפח צמיג של מכונית נוסעים רגילה בקלות יחסית - קצת פחות מחמש דקות נדרשו כדי לעלות מ-20PSI ל-32PSI, מבלי שהמדחס יתחמם בצורה חריגה או יגמגם. כך שמדובר בפריט יעיל בהחלט כאשר אין תחנת דלק בסביבה וגיליתם שאוויר ברח מאחד הצמיגים (או שהרזרבי צריך חיזוק). המתאמים ("סיכות") לניפוח כדורים ומזרוני ים מרחיבים עוד יותר את השימושיות שלו. מצד שני, היינו שמחים אם המדחס היה מגיע גם עם חיבור "תנינים" או לפחות תקע מצית, מה שהיה מאפשר להפעיל אותו ישירות ממערכת החשמל של הרכב, ולא רק מהסוללה שבערכה.
גם במוצר זה, כמו באחרים שפגשנו, אין מתאם לשקע מצית - הסטנדרט המקובל עבור אביזרים לרכב - דבר שהיה מאפשר להפעיל מכשירים שונים כגון DVD נייד, תאורה וכו'. וחבל שכך.

פסק הדין
ערכת ה-Power Bag extra מאגדת בתוכה פתרונות שימושיים לשני מצבי חירום נפוצים במכוניות - מחסור בחשמל ומחסור באוויר - במארז קומפקטי אחד, נוח לנשיאה (ברכב). היא עשויה היטב וארוזה היטב, אך לא מצליחה לעמוד בהבטחות לגבי מנועים גדולים, כך שבעלי טנדרים/רכבי שטח יצטרכו לבחור בוסטר אחר. מחירה אומנם לא זול ביחס למקובל בקטגוריה, אך מכיוון שמדובר בהשקעה חד-פעמית, או לפחות לטווח של כמה שנים, ובזכות השימושיות שמוסיף הקומפרסור - כדאי לשקול אותה ברצינות.