ניקו רוזברג, נהגה של מרצדס, סיים סוף שבוע מושלם כאשר השיג את נצחונו החמישי העונה במירוץ הגרנד-פרי הראשון שנערך בבאקו, בירת אזרבייג'אן. וכן, גם לנו לא ברור מי החליט לקרוא למירוץ שנערך באסיה "גרנד-פרי אירופה"...
בשלושת המירוצים האחרונים היה נראה שמשהו הוציא את הגרמני הצעיר מהפוקוס, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בפתיחת העונה. אומנם בשניים מתוך השלושה ניצחה קבוצתו, מרצדס, אבל זה לא ממש ניחם אותו בהתחשב בעובדה ששני הנצחונות שצבר המילטון, יריבו העיקרי בקרב על התואר, צמצמו משמעותית את הפער בינם בפסגת הטבלה.
רוזברג חוזר לנצח
צילום: מנהל
אבל בבאקו חזר רוזברג לעמדה מספר אחד תוך שהוא מנצל מקצה דירוג גרוע של הנהג הבריטי. על מסלול הרחובות המאוד מרשים של באקו היה רוזברג המהיר במקצה הדירוג, בעוד המילטון סיים עשירי אחרי מפגש אכזרי עם הקיר.
רוזברג פתח היטב את המירוץ, כאשר הוא בורח מייד לדניאל ריקרדו ברד-בול, שזינק מהמקום השני למרות שהיה שלישי במקצה הדירוג. הסיבה? סרג'יו פרז, שסיים שני במקצה הדירוג בפורס-אינדיאה המפתיעה, נענש בהורדה של חמישה מקומות בגלל תאונה באימונים. מאחורי רוזברג, שהוביל בפער גדול, התמקמו צמד מכוניות הפרארי. הן נראו טוב מאשר במקצה הדירוג, אבל פרז החל רודף אחריהן. עונש של חמש שניות לקימי ראיקונן (על יציאה לא נכונה מרחבת הטיפולים), הבטיח למעשה שפרז יסיים שלישי, אך הנהג המקסיקני לא סמך על כך ובשלבי הסיום עקף את הפיני ועלה למקום השלישי.
רוזברג חוזר לנצח
צילום: מנהל
חמישי סיים המילטון, שהצליח להתקדם יפה במחצית הראשונה של המירוץ אך אז סבל מתקלה ביזארית: מכוניתו הייתה במצב ניהוג לא נכון, ולקבוצה אסור היה לומר לו לאיזה מצב לעבור. בסופו של דבר תיקן המילטון את הבעיה אך זה היה מאוחר מדי והוא נאלץ להסתפק במקום החמישי. שישי סיים ואטרי בוטס בוויליאמס, לפני צמד נהגי רד-בול ריקרדו ומקס וורסטפן, שנראו טוב יותר במקצה הדירוג מאשר במירוץ. ניקו הולקנברג (פורס אינדיאה) סיים תשיעי לפני פיליפה מאסה בוויליאמס השנייה.

רוזברג חוזר לנצח
צילום: מנהל

גרנד-פרי אירופה
1. ניקו רוזברג - מרצדס
2. סבסטיאן פטל - פרארי
3. סרג'יו פרז - פורס-אינדיאה
4. קימי ראיקונן - פרארי
5. לואיס המילטון – מרצדס
6. ואטרי בוטאס – וויליאמס
7. דניאל ריקרדו - רד-בול
8. מקס וורסטפן - רד-בול
9. ניקו הולקנברג - פורס-אינדיאה
10. פיליפה מאסה – וויליאמס
רוזברג חוזר לנצח
צילום: מנהל

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג - 141 נק'
2. לואיס המילטון - 117 נק'
3. סבסטיאן פטל - 96 נק'
4. קימי ראיקונן - 81
5. דניאל ריקרדו - 78 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 258 נק'
2. פרארי – 177 נק'
3. רד-בול – 140 נק'
4. וויליאמס - 90 נק'
5. פורס-אינדיאה - 59 נק'
רוזברג חוזר לנצח
צילום: מנהל