שלוש שנים בדיוק עברו מאז הוצג הדור הנוכחי של מאזדה 3, ובדיוק לפי הלו"ז המקובל בתעשיה, היא עוברת רענון אמצע החיים. מדובר עדכון קל, הבא לידי ביטוי בעיקר ברענון עיצובי – אבל יש גם עזרים אלקטרוניים משופרים.
מאזדה 3 המחודשת נחשפה
צילום: מנהל
מבחוץ, השינוי עדין. ה-3 המחודשת מקבלת פגושים חדשים (מלפנים ומאחור), שבכה מעודכנת ופנסי ערפל שעוצבו מחדש. מבפנים השינוי מינורי אף הוא – גלגל ההגה עוצב מחדש ובין המושבים שוכן בלם יד חשמלי במקום הידני. תא האחסון שבין המושבים זכה לכיסוי נגלל ומשענת היד שונתה גם היא.
השינויים החשובים יותר הם במערכות העזר השונות. החידוש הגדול של ה-3 המחודשת זו מערכת ה-GVC, ראשי תיבות של G Vectoring Control – מערכת המפחיתה מעט את הספק המנוע בעת הפניית ההגה, כדי להעביר משקל קדימה, דבר המשפר את אחיזת הגלגלים הקדמיים – מה שמסייע, על פי מאזדה, ליכולת פניה משופרת והיגוי חלק יותר. מאזדה מדגישה כי מערכת זו איננה מוסיפה למשקל הרכב, מאחר והיא מבוססת תוכנה בלבד. מערכת זו תראה אור לראשונה ב-3 המחודשת, אך היא צפויה להגיע גם לשאר דגמי מאזדה בטווח הזמן המיידי.
מאזדה 3 המחודשת נחשפה
צילום: מנהל
מערכות אחרות ב-3 זכו לשיפורים ושכלולים. כך, למשל, התצוגה העילית הפכה לצבעונית; מערכת הבלימה האוטונומית זכתה למנגנון הפעלה חדש, שמעלה את גבול המהירות המירבית לפעולתה (אך לא צוין לאיזו מהירות) ומאפשר לה לזהות גם הולכי רגל. כמו כן, ה-3 המחודשת תוצע עם תאורת 'לד' אדפטיבית, במקום פנסי הקסנון שהוצעו עד כה.
מבחינת מערכות הנעה, אין שינויים של ממש – לפחות לא בגרסאות הבנזין האוטומטיות הרלוונטיות לשוק הישראלי. עדיין מדובר במנועי 1.5 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (165 כ"ס) המשודכים לתיבה אוטומטית 6 הילוכים.
מאזדה 3 המחודשת תוצג בתערוכת פריז הקרובה, באוקטובר. מ'דלק מוטורס', יבואנית מאזדה לישראל, נמסר כי ה-3 המחודשת צפויה להגיע ארצה באפריל 2017.
מאזדה 3 המחודשת נחשפה
צילום: מנהל