יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל המציינת 25 שנות פעילות בשוק המקומי (בהן מכרה 400,000 מכוניות, כמחצית מהן קורולות), משיקה היום את טויוטה קורולה המחודשת, המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ב-2015.
 
 
טויוטה קורולה המחודשת בישראל
צילום: מנהל 
 
טויוטה קורולה 2016 המחודשת קיבלה חזית בסגנון העכשווי של טויוטה, עם פגוש קדמי חדש ואגרסיבי יותר (בהשראת מוטיב ה-X החביב על המותג) לצד תאורת-יום ('לד') בעיצוב חדש. יחידות התאורה האחוריות הן כעת מסוג 'לד' ולחישוקים הקלים יש מראה חדש.

מבחינה טכנית, מדווחים בטויוטה העולמית על שיפור בהיבטי העידון והניהוג, הודות להקשחת המרכב כמו גם לכיול מחודש של מערכת המתלים. מעבר לכך, הכל נשאר אותו הדבר - מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר (132 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה או ידנית (6 הילוכים), בעלי דירוג ירוק  4 או 5 בהתאמה.
 
השינוי מבפנים
גם תא הנוסעים עבר עדכון – הן ברמת העיצוב והן באיכות הגימור. לצד שדרוג חומרי הדיפון, הקונסולה המרכזית כוללת שילוב צבעים חדש, משולב עם גוון בהיר. כמו כן, מפרט האבזור שופר, וכעת כולל גם מראה מרכזית מתכהה אוטומטית וחיישן תאורה כסטנדרט; כאופציה, מוצעים גם כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "16 קלים ובקרת אקלים מפוצלת.
 
רשימת החידושים בקורולה כוללת גם צג מגע חדש וגדול מבעבר ("7, לעומת "6.1). המאכלס – כאופציה – ממשק הפעלה חדש בשם "טויוטה קונקטד". ממשק זה מבוסס על מערכת ההפעלה המקורית של טויוטה, "טויוטה טאץ' 2". ופותח בשיתוף גיל קאר ואיתוראן, והינו מקושר למוקד שירות אנושי 24 שעות של יוניון מוטורס. מערכת ה"קונקטד" של טויוטה מסייעת לנהג הן בתחזוקה השוטפת של הרכב (ספר רכב דיגיטלי, תזכורות לטפולים ואפשרות לזימון תור לטיפול) והן בסיוע במקרה של תקלה או מצב חירום. יצוין כי ללא מערכת ה"קונקטד", תוצע הקורולה עם מערכת ההפעלה הבסיסית "טויוטה טאץ' 2", הדומה לזו שהוצעה עד היום.
 
טויוטה קורולה המחודשת בישראל
צילום: מנהל

מעבר לכך, מערכת ה"קונקטד" מציעה ממשק בעברית ומציעה יישומים נוספים כמו רדיו אינטרנטי, וויז, פנגו, איתור של הרכב בחניונים ואפליקציות נוספות. בשלב זה, אנשי טויוטה לא מדברים על תעריפי שימוש בשירות ה"קונקטד".

הבטיחות
לצד רשימת השינויים המוזכרת, נושאת הקורולה המחודשת בשורה חשובה – הקורולה היא הראשונה מבין דגמי טויוטה בישראל המצוידת במערך בטיחות מקורי. מערך זה, הנקרא TSS (ראשי תיבות של Toyota Safety Sens) ואשר צפוי להגיע לדגמי טויוטה נוספים בהמשך, כולל מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התרעת סטייה מהנתיב ואורות גבוהים אוטומטיים. כל אלו מאפשרים לקורולה להשיג דירוג בטיחות גבוה במיוחד, של 7.5 (מתוך 8). מערך בטיחות זה הינו סטנדרטי בכל רמות הגימור של הקורולה.

המחירים
מחירי טויוטה קורולה המחודשת עלו במעט – 1000 שקלים ברמת הגימור הבסיסית ו-2000 שקלים ברמת הגימור הגבוהה:

קורולה 1.6 ליטר, ידנית, GLI - מ-126,000 שקלים
קורולה 1.6 ליטר, אוט', SUN - מ-129,000 שקלים
קורולה 1.6 ליטר, אוט', GLI   - מ-132,000 שקלים
 
טויוטה קורולה המחודשת בישראל
צילום: מנהל