הדור הנוכחי של ב.מ.וו סדרה 5 – דור שישי במספר - כבר נמצא בישורת האחרונה לחייו, ובהתאם גם ה-M5 הנוכחית (דור חמישי) עתידה לסיים את חיי המדף שלה בקרוב. אך עד שזה יקרה, וכמקובל בתחום, מציגה ב.מ.וו גרסה חגיגית למכונית הספורט-סאלון האייקונית שלה במהדורה מוגבלת בת 200 יחידות בלבד.
ב.מ.וו M5 עם 600 כ
צילום: מנהל
מהדורה זו נקראת 'קומפטישן', והיא כוללת שיפורים למנוע ולמתלים, לצד עדכונים עיצוביים. מיחידת ההנעה המוכרת – V8 כפול מגדשי טורבו, בנפח 4.4 ליטר ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים – סחטו המהנדסים 600 כ"ס (במקום 560 כ"ס) ו-71.3 קג"מ (במקום 69.3). השיפור בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 3.9 שניות, במקום 4.3 שניות ב-M5 ה"רגילה" – גדול מהצפוי לאור תוספת ההספק, וכנראה ששיפורים נוספים תורמים גם הם, אם בהורדת משקל ואם בשיפור הורדת הכח לכביש. המהירות המרבית נותרה כבעבר – 250 קמ"ש עם הגבלה אלקטרונית, 305 קמ"ש בלי. ואם הנתונים הללו נשמעים לכם מוכרים, זה לא במקרה – ב-2014 הוציאה ב.מ.וו מהדורת 30 שנה ל-M5 עם אותם נתונים בדיוק.
מעבר לשיפורים במנוע, ישנם שינויים גם במתלים. המרכב הונמך ב-10 מ"מ, הקפיצים ובולמי הזעזועים נוקשים יותר, והמוטות המייצבים עבים יותר. כמו כן, מדווחת ב.מ.וו על כיול שונה למערכת ההיגוי, לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה ולבקרת היציבות.
ב.מ.וו M5 עם 600 כ
צילום: מנהל
ויש, כמובן, גם שינויים לעיצוב. ראשית, אפשר לקבל את הקופמטישן באחד משני צבעי מרכב בלבד – שחור קרבון או לבן מינראלי – כאשר מכל צבע ייוצרו 100 יחידות. את המופע החיצוני משלימים חישוקי "20 (265/35 מלפנים, 295/30 מאחור) במקום "19, וחלקי מרכב שונים העשויים מסיבי פחמן (כמו מסיט האוויר האחורי, דלת תא המטען ובתי המראות).
מבפנים, תא הנוסעים מעוטר בדיפוני סיבי פחמן, לצד מיתוג 'M5 קומפטישן' וספרור האקזמפלר מתוך הכמות המוגבלת. לאלו מתווספים ריפודים בצבע שחור עם תפרים לבנים, מערכת שמע היקפית של 'באנג אנד אולפסן' בהספק של 1200 וואט ועוד.
ב.מ.וו M5 עם 600 כ
צילום: מנהל
מה לגבי ישראל? מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי ניתן יהיה להזמין את ה-M5 קומפטישן גם בישראל – אולם לא נמסר מידע לגבי הכמות שהוקצתה לישראל, או המחיר המשוער. אך בהתחשב בעובדה שמחיר מהדורת הקומפטישן באירופה גבוה בכ-24% משל ה-M5 "רגילה", אנחנו מעריכים שהמחיר בארץ ינוע סביב 1.3 מיליון שקל.
ב.מ.וו M5 עם 600 כ
צילום: מנהל