משרד הביטחון הכריז היום על חברת 'אלבר' כזוכה במכרז לאספקת רכבי השירות לקצינים בדרגת אל"מ ותא"ל בצה"ל, מכרז שיקיף מאות כלי רכב על פני 3-4 שנים.
במכרז התמודדו חמש חברות, שיכלו לבחור גם את המכוניות איתן הן מתמודדות במכרז, בתנאי שהם מהקטגוריה המשפחתית, בנפח 1360 עד 2000 סמ"ק. אנשי מנהל הרכש ואט"ל שמו דגש חסכון בדלק, עלויות אחזקה נמוכות ורמת זיהום אוויר נמוכה.
המכוניות הזוכות במכרז הן יונדאי סונטה היברידית וקיה פורטה דיזל – שתיהן מכוניות חסכוניות מאוד לפי הנתונים הרשמיים. ולמרות שהדבר לא נאמר במפורש בהודעה, אפשר להניח כי התא"לים יקבלו את הסונטה – ששייכת לקטגורית ה"מנהלים" או משפחתיות גדולות – והאל"מים יקבלו את הפורטה, שהיא משפחתית מן המנין. הסונטה תחליף את המאזדה6 שמשרתת כיום את תא"לים, והפורטה תחליף את הפוקוס והפורטה מדגמים קודמים המשמשות אל"מים.
צה
צילום: מנהל
ההודעה לעיתונות כוללת הכרזה מעניינת כי בשתי המכוניות המפרט "כולל את כל אביזרי הבטיחות המתקדמים". ולמה מעניינת? כי בעוד הסונטה מוצעת בארץ עם אבזור בטיחות מתקדם הכולל בין השאר התרעה על סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית (אבל רק בגרסה המאובזרת, במכרז זכתה הגרסה הבסיסית), הרי שהפורטה אינה מוצעת עם אבזור בטיחות מתקדם, לפחות לא כסטנדרט. כך שלפחות בפורטה, ולהערכתנו גם בסונטה, מדובר במערכות המותקנות בארץ, שאין להן יכולת למנוע תאונה, אלא רק להתריע.
צה
צילום: מנהל
נשאר לנו רק לאחל לקצונה הבכירה של צה"ל נסיעה בטוחה ונעימה.