ניקו רוזברג ניצח בגרנד-פרי האיטלקי והקדים את חברו לקבוצה לואיס המילטון, שסיים שני, בעוד סוף שבוע מוחץ של מרצדס. בכך, עם נצחונו השני ברציפות, הוא צמצם את הפער של המילטון בראש הדירוג לשתי נקודות בלבד, והצליח לעצור את המומנטום של אלוף העולם.
על המסלול האגדי והמאוד מהיר במונזה, שליד מילאנו, היה ברור כבר ממקצה הדירוג שמרצדס נמצאת כאן בליגה שונה. שתי המכוניות הכסופות היו מהירות משמעותית משאר המתחרים ובראשם פרארי, שקיוותה להוות תחרות קצת יותר קשה במגרש הבית. המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, פתח מהעמדה הבכירה אך זינוק מהוסס שלו גרם לו להידרדר עד למקום השישי.
רוזברג לא מוותר
צילום: מנהל
על הטרף עט ניקו רוזברג שנטל את ההובלה, וסבסטיאן פטל בפרארי ניסה לתקוף ולעבור אותו בפניות הראשונות. אולם פטל לא הצליח ומכאן ואילך רוזברג הוביל ללא עוררין עד לסיום. המילטון, כהרגלו, החל עוקף את כל אלה שעברו אותו בזינוק. האתגר הגדול מבחינתו היה צמד מכוניות הפרארי שהתמקמו אחרי רוזברג, אולם עקיפה של שני נהגים מנוסים כאלו היא לא דבר פשוט גם במכונית עדיפה. למזלו של המילטון יתרון המהירות של מרצדס היה גדול כל כך, שהמילטון יכל לבחור בצמיגי 'מדיום' ועדיין להיות מהיר כמו הפרארי. זה אפשר לו להסתפק בהחלפת צמיגים אחת, ולעקוף את פטל ורייקונן בזמן שאלו נאלצו להיכנס להחלפת צמיגים שניה.
בשלב זה פתח כבר רוזברג פער של 13 ש', ולכן היה ברור שהמילטון ייאלץ להסתפק במקום השני. וזה אכן מה שקרה. פטל וראיקונן (מקום שלישי ורביעי), הביאו נחמה מסוימת לאלפי האוהדים האדומים שמגיעים באופן מסורתי למונזה. חמישי סיים דניאל ריקרדו ברד-בול, שהצליח לעבור בעקיפה נהדרת בשלבים האחרונים את ואטרי בוטאס בווילימאס. ילד הפלא מקס וורסטפן (רד-בול) הסתפק במקום השביעי לפני סרגיו פרז (פורס-אינדיאה), פיליפה מאסה (ווליאמס), וניקו הולקנברג (פורס-אינדיאה).
רוזברג לא מוותר
צילום: מנהל
נצחונו של רוזברג הראה עד כמה האליפות השנה צמודה, וכאשר נותרו עוד שבעה מירוצים לסיום, והפער בצמרת הוא רק שתי נקודות – הכל עוד פתוח בקרב בין שני נהגי מרצדס.
גרנד-פרי איטליה
1. ניקו רוזברג - מרצדס
2. לואיס המילטון - מרצדס
3. סבסטיאן פטל - פרארי
4. קימי ראיקונן - פרארי
5. דניאל ריקארדו - רד-בול
6. ואטרי בוטאס - וויליאמס
7. מקס וורסטפן – רד-בול
8. סרג'יו פרז – פורס- אינדיאה
9. פיליפה מאסה - וויליאמס
10. ניקו הולקנברג - פורס-אינדיאה


אליפות העולם לנהגים

1. לואיס המילטון - 250 נק'
2. ניקו רוזברג – 248 נק'
3. דניאל ריקרדו - 161 נק'
4. סבסטיאן פטל - 143 נק'
5. קימי ראיקונן - 136 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. מרצדס – 498 נק'
2. רד-בול – 290 נק'
3. פרארי – 279 נק'
4. וויליאמס - 111 נק'
5. פורס-אינדיאה - 108 נק'
רוזברג לא מוותר
צילום: מנהל