ניסאן סנטרה SR - הגרסה שמגיעה גם אלינו – משווקת בארה"ב כגרסה ה"חמימה" למשפחתית של ניסאן. אלא שעם 130 כ"ס ותיבה רציפה, היא כנראה לא ממש מצליחה לעמוד במשימה - אם לשפוט על פי הביקורות שקיבלה בארה"ב. התשובה של ניסאן? מנוע טורבו חדש וחזק בהרבה, יחד עם מתלים ספורטיביים יותר, אותם תקבל הסנטרה SR בתחילת 2017.
ניסאן סנטרה מקבלת טורבו – בארה
צילום: מנהל
את מנוע ה-1.8 ל' האטמוספרי, שמפיק כאמור 130 כ"ס, יחליף מנוע 1.6 ל' מוגדש שמפיק 188 כ"ס ו-24.5 קג"מ, אותו פגשנו כבר בג'וק. אל המנוע החדש יהיה אפשר לשדך תיבה ידנית עם שישה הילוכים (שלא היתה זמינה ב-SR לפני כן) או גרסה משופרת של התיבה הרציפה שמותקנת ב-SR הנוכחית, עם שינויים שנועדו להתאים אותה טוב יותר לעקומת ההספק של המנוע החדש.
כיול מתלים חדש – קפיצים קשיחים יותר ב-10% ובולמי זעזועים מרוסנים יותר (23% מלפנים, 50%(!) מאחור) – אמור לתרום גם הוא להתנהגות ספורטיבית יותר מבעבר, ולהתאים את יכולות השלדה לביצועים המשופרים, כאשר לטענת ניסאן ה-SR המטורבתת תציע התנהגות כביש מאוזנת יותר, עם נטיה מופחתת לתת-היגוי. ובהקשר הזה, ניסאן גם הודיעה כי שינתה את כיול ההגה (החשמלי) כך שיתן יותר פידבק ב"דרכים מפותלות".
ניסאן סנטרה מקבלת טורבו – בארה
צילום: מנהל
הבלמים שודרגו גם הם, עם דיסקים בקוטר גדול יותר מלפנים (300 מ"מ במקום 280 מ"מ) ומאחור. במפתיע, השינויים לעיצוב החיצוני לא גדולים, והחישוקים נשארו בגודל "17 (ועד כמה שהצלחנו להבין – גם רוחב הצמיגים לא שונה). האבזור הפנימי עשיר יותר, וכולל מושבי עור וגג שמש כסטנדרט, ונוספה גם מערכת ניטור שטחים מתים לאבזור הסטנדרטי.
ומה לגבי המחיר? ככל הנראה הסנטרה SR טורבו לא תחליף את ה-SR הרגילה, אלא תמוצב מעליה. לא פורסם מחיר רשמי, אך הספקולציות באתרים האמריקאים מדברות על פער מחיר קטן למדי מה-SR הרגילה. בהשלכה אל השוק המקומי, נקבל משפחתית טורבו עם 188 כ"ס במחיר שנע סביב 145,000 שקלים. אנחנו בעד...
ניסאן סנטרה מקבלת טורבו – בארה
צילום: מנהל