דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, הודיעה היום (שני, 19.5) על קריאת תיקון (Recall) לדגמים 3, 5, 6 ו-CX5 על מנת למנוע כשל אפשרי במנגנון בולם דלת תא המטען (אחראי על החזקת הדלת למעלה לאחר פתיחתה) במכוניות.
מספר המכוניות שייקראו לתיקון החוזר עומד על 21,958 יחידות. הודעה בדבר הריקול תשלח מאת דלק מוטורס לבעלי המניות הרלוונטיות. הדגמים הם כדלקמן:
מאזדה CX-5 : תאריכי ייצור 2.2012 עד 12.2015 (12,813 מכוניות).
מאזדה 5:תאריכי ייצור 9.2010 עד 3.2015 (5108 מכוניות).
מאזדה 3: תאריכי ייצור 3.2009 עד 9.2011 (2208 מכוניות).
מאזדה 6: תאריכי ייצור 11.2007 עד 11.2011 (1346 מכוניות).
מאזדה 6 תאריכי ייצור 11.2012 עד 12.2015 (483 מכוניות).
מדלק מוטורס נמסר כי התיקון יבוצע ללא תשלום במרכזי השירות המורשים לטיפול ברכבי מאזדה מטעם דלק מוטורס; יש לתאם את מועד ביצוע העבודה מול מרכז השירות.
תחזוקה: קריאת תיקון לדגמי מאזדה; הסדר פשרה בתביעה ייצוגית מול טויוטה
צילום: מנהל
יצוין כי לפי תקנה 306 (ב') לתקנות התעבורה, לא יחודש רישיון רכב שבעליו לא ייענה לקריאת תיקון זו תוך 6 חודשים; לפי סעיף ג' של תקנה זו לא תתאפשר העברת בעלות לרכב זה.
אם אתם בעלים של אחד מדגמים אלה, אתם יכולים לברר כבר כעת האם רכבכם נכלל בקריאת התיקון דרך אתר היבואן www.mazda.co.il או בטלפון 08-9139995.
יש בשורה, הושגה פשרה
לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב הסכם פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. במרכז הפרשה עמדה הטענה של בעלי לנד קרוזר, כי בדגמים שיוצרו מ-1999 עד ספטמבר 2002, קיימת תקלה בטיחותית הגורמת להתנתקות הגלגל מהמתלה הקדמי של הרכב בזמן נסיעה.
במסגרת ההליכים הוגשו על-ידי בעלי המכוניות המדוברות כ-30 תצהירים המעידים על מקרי התנתקויות גלגלים שחוו במהלך נסיעה. בתגובה, טויוטה העולמית והיבואן הכחישו את אחריותם התופעה, וטענו כי הנהגים עשו שימוש לא נכון ברכב ו/או התקינו בו אביזרים הגורמים לשינוי מבנה באופן לא חוקי.
בסופו של תהליך הושגה פשרה בין הצדדים שבמסגרתה נקבעו מספר צעדים שיינקטו על-ידי יוניון מוטורס. בין הצעדים קיימת אפשרות לפיצוי של עד 5000 שקלים עבור מי שברכבו הייתה התנתקות גלגל, ופיצוי של 10,000 שקלים למקרה שני של התנתקות.
תחזוקה: קריאת תיקון לדגמי מאזדה; הסדר פשרה בתביעה ייצוגית מול טויוטה
צילום: מנהל