אודי Q5 – דומה מבחוץ, שונה מבפנים - אוטו

אודי Q5 – דומה מבחוץ, שונה מבפנים

Q5 החדש לא מביא איתו מהפכות, אבל כן מביא חידוש אחד מרענן

שמונה שנים בדיוק מאז שהוצג Q5 הראשון, מציגה אודי את הדור השני של רכב הפנאי הפופולארי. ולמרות פרק הזמן הארוך שעבר, Q5 החדש הוא אבולוציה של קודמו – קצת יותר גדול, קצת יותר חזק וקצת יותר מתקדם מקודמו.
מבחוץ, הדגם החדש מזכיר מאוד את קודמו – במיוחד בפרופיל ובחלק האחורי. לחרטום, מנגד, הופעה שונה משל הדגם הקודם – ואגרסיבית יותר, ומזכירה את חרטומו של Q7. יחידות התאורה רבועות ומשתלבות עם הגרל הטרפזי המזוהה עם המותג. Q5 יוצע עם חישוקים בקוטר "17-"21. עיצוב הפנים, כמו החוץ, מיישר אף הוא קו עם דגמי אודי מהדור האחרון – וזה לא דבר רע.
למרות ש-Q5 מבוסס על פלטפורמה שונה משל הדגם הקודם (רצפת MLB2 העדכנית, כמו ה-A4 וה-Q7), דף הנתונים מפר על מידות דומות מאוד לאלו של הדגם היוצא – ס"מ אחד נוסף לבסיס הגלגלים (282 ס"מ) ועוד שלושה ס"מ לאורך (כעת 466 ס"מ), אולם הרוחב נותר כשהיה (189 ס"מ) והגובה הופחת ב-0.5 ס"מ (כעת 166 ס"מ). מנגד, המשקל העצמי ירד בכ-90 ק"ג, ל-1745 ק"ג – ועדיין כבד יותר ממרצדס GLC. עוד בענייני מספרים – תא המטען גדל ב-10 ליטרים (כעת 550 ליטרים, הניתנים להגדלה ל-610 ליטר באמצעות הזחת השורה השנייה).

Q5 מוצע, בשלב הראשון, עם מבחר של חמישה מנועים – ארבעה מהם דיזל, ורק אחד בנזין. טווח ההספקים של שלושת מנועי הדיזל הבסיסיים (בנפח 2.0 ליטר) נע, כבעבר, בין 150 ל-190 כ"ס, בעוד שמנוע הדיזל הבכיר (3.0 ליטר, V6) מציע 286 כ"ס. מנוע הבנזין, בנפח 2.0 ליטר אף הוא, מפיק 252 כ"ס. גרסת ה-3.0 ליטר דיזל היא היחידה שמוצעת עם תיבה אוטומטית-פלנטארית עם שמונה יחסי העברה, לעומת רובוטית דו-מצמדית (7 היל') או ידנית (6 היל') בכל שאר הגרסאות.
גרסת הבסיס (דיזל, 150 כ"ס) תוצע עם הנעה קדמית כסטנדרט והנעה כפולה כאופציה. זו לא מערכת הקוואטרו הרגילה, אלא מערכת מבוססת מנגנון צימוד חשמלי, שמעביר כח לגלגלים האחוריים לפי הצורך. מערכת זו תוצע כסטנדרט בשתי גרסאות הדיזל הבאות (163 ו-190 כ"ס), כמו גם בגרסת הבנזין. גרסת הדיזל הבכירה תוצע עם מערכת הקוואטרו המוכרת (הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי) וכאופציה ניתן יהיה להוסיף לה גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
בהיבט הדינאמי, מוצע ה-Q5 עם הגה חשמלי חדש ועם חידוש משמעותי במערכת המתלים. כעת, יוכלו לקוחות ה-Q5 לבחור בין בולמי זעזועים אדפטיביים לבין מערכת קפיצי אוויר - לראשונה ב-Q5, ופריט נדיר בסגמנט בכלל (עד היום, מערכת כזו הוצעה רק במרצדס GLC). מלבד יתרונות בתחום הנוחות והתנהגות הכביש, קפיצי אוויר מאפשרים בדרך כלל גם להגדיל את מרווח הגחון לטובת יכולת שטח משופרת. יהיה מעניין לראות אם אודי תנצל את הפוטנציאל הזה.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר כי ה-Q5 החדש יגיע לאולמות התצוגה באמצע 2017.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות