אבניר משיקה - סוזוקי SV650 - אוטו

אבניר משיקה - סוזוקי SV650

אופנוע הנייקד הבינוני של סוזוקי חוזר עם יותר סוסים - ופחות שקלים

חברת עופר-אבניר השיקה אתמול את סוזוקי SV650 החדש, דור חדש לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של סוזוקי, שהוצג בסוף האלף הקודם ועודכן מאז פעמיים. עכשיו מגיע דור חדש לחלוטין, שהוצג בעולם בסוף 2015, האמור לשמור על התכונות שחיבבו את הדגם הקודם על הרוכבים - קלות רכיבה ותחזוקה, ונקווה שגם על היותו בסיס מעולה לשיפורים. בניגוד לעבר, אין הפעם פיירינג ואפילו לא חצי פיירינג, רק גרסת NUDE. לפחות בינתיים.
מדובר, כאמור, באופנוע חדש - אך הקשר לדגם הקודם קיים. המנוע החדש פותח על בסיס מנוע ה-V2 המוכר והמוכח של הדור הקודם, ששירת ב-DL650 ובגלאדיוס, אך כולל חלקים חדשים רבים, בפנים ובחוץ. גם השלדה שומרת על הגחלת, והיא עדיין שלדת מסבך צינורות.
בגזרת המתלים, מתוך רצון לשמור את מחיר ה-SV650 נגיש, הסתפקה סוזוקי במתלים פשוטים וכמעט נטולי כיוונונים. בתחום האלקטרוניקה מסתפק SV650 ב-ABS - אין מגוון מפות הצתה שניתן לשחור מתוכן או בקרת משיכה, למשל. מה שכן יש הן שתי מערכות חדשות - EASY START שמסתפקת בלחיצה קצרה על מתג ההתנעה, וחוסכת את הצורך להחזיק את הלחצן לחוץ עד להתנעה; השניה זכתה לשם LRA, ודואגת להעלות מעט את הסל"ד כאשר היא מזהה סיכוי לדימום מנוע לא מכוון, מה שאמור לקסום בעיקר לרוכבים מתחילים.

גם ארגונומיקת האופנוע עוצבה מתוך כוונה להקל את הרכיבה על האופנוע ככל הניתן - מיכל הדלק והמושב הוצרו באזור המפגש בינם כדי לשפר את נוחות הישיבה וקלות חביקת האופנוע, והמושב נמוך במיוחד. סוזוקי מצהירים כי זהו המושב הנמוך ביותר בקטגורית אופנועי העירום בנפחי הביניים, עם גובה של 785 מ"מ, לעומת 805 מ"מ ו-810 מ"מ במתחרים הישירים - ימאהה MT07 והונדה CB650F, בהתאמה. חשוב לציין כי למרות הנמכת המושב, תנוחת הרכיבה נוחה ומרווחת דיה גם לרוכבים גבוהים, למשל עבדכם הנאמן (186 ס"מ). כל רכיבי השילוש הקדוש -רגליות-מושב-כידון - ממוקמים בצורה נוחה וטבעית. כמקובל בתחום הנייקד, הכידון גבוה יחסית ומעט משוך לאחור לטובת תנוחת ישיבה זקופה ושלטת. מי שמעוניין בתנוחת רכיבה קרבית יותר, יכול להחליף את הכידון המקורי בכידון שטוח ונמוך יותר מתוך היצע הכידונים החלופיים שקיים בשוק.

אם עד כאן מדובר באופנוע נחמד, אבל לא מקורי או חדשני במיוחד, מגיעה שורת המחיר והופכת את העסק למעניין: 50,000 שקלים, כעשרת אלפים שקלים פחות מהמתחרים הישירים.

בקרוב תגיע גם גרסת A1 (הספק מוגבל ל-47 כ"ס), שעם המחיר הזה עשויה בהחלט להפוך ללהיט בקרב רוכבים מתחילים.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות