ב.מ.וו הכריזה היום על דגם חדש למכונית הסלון שלה, סדרה 5. דגם זה (G30) הוא דור שביעי של סדרה 5 שהוצגה לראשונה ב-1972 ומחליף את קודמו שהושק ב-2009.
ההכרזה נעשתה לאחר שצילומים ופרטים דלפו לרשת, מסיימים תקופה ארוכה מאוד של שמועות, צילומי ריגול, טיזרים מטעם היצרן שכללו צילומים וסרטונים – ואפילו נהיגת התרשמות על הדגם לקראת ייצור.
מקדם כניסה
העיצוב החיצוני משלב מאפיינים של סדרה 7 החדשה וסדרה 3. עיצוב זה נועד ליצור קו משלים בין הדגם שמעל ה-5 החדשה ובין זה שמתחתיו, ועם זאת להפגין הופעה שונה – ובכל מקרה בעלת נוכחות רבה יותר מאשר בדגם הפורש.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
העיצוב מאופיין מלפנים בבתי פנסים רחבים במיוחד, פנסי לד, גריל "כליות" מורחב, הופעה מודגשת של פתחי האוורור התחתיים והפנסים הצמודים אליהם – והרבה קימורים במכסה המנוע. בצדי הרכב בולטים פתחי אוורור מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים (לראשונה בדגם) ולא חסרים קימורים ושינויי פאזה בדלתות. מאחור משתלטים על ההופעה פנסים גדולים במיוחד הממשיכים לתוך צדי הדגם החדש.
עיצוב הפנים אינו שונה מזה המוכר בדגמי ב.מ.וו מימים ימימה – למעשה זהה לו – אבל בולט בו מסך מגע גדול, "10.25, במרכז הקונסולה, המשתלב עם פעולת ה-iDrive. למערכת קישוריות אלחוטית לאפל קארפלי וה-WiFi תומך ב-10 מכשירים.
לפי ב.מ.וו מרחב הפנים גדל ובעיקר שופר מבנה המושב מאחור, בייחוד במרכז, למקום שיהיה באמת ראוי לשלושה נוסעים מבוגרים.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
לא רק וועדת קישוט
הדגם החדש גדול מקודמו, אבל ממש בקצת: בסיס הגלגלים התארך ב-0.7 ס"מ ל-297.5 ס"מ; המרכב ארוך ב-3.6 ס"מ ל-493.6 ס"מ, רחב ב-0.6 ס"מ ל-186.8 ס"מ וגבוה ב-0.2 ס"מ ל-147.9 ס"מ; הנתונים מתייחסים לגרסאות 530 (ושונים במעט מגרסאות אחרות). תא המטען גדל ב-10 ליטר, ל-530 ליטר.
הרצפה דומה לזו של סדרה 7 החדשה, אך אין בה סיבי פחמן, ואילו השימוש באלומיניום נרחב. 70 ק"ג נחסכים כאן ועוד 30 ק"ג דרך הפחתת המשקל בחישוקים ובבלמים, מה שעוזר לצמצם את המשקל הבלתי-מוקפץ. חלוקת המשקל היא 50:50. בדגם החדש יותר חומרים לבידוד רעשים, וזכוכית מבודדת היא תקנית בכל הגרסאות. מקדם הגרר מרשים מאוד, ועומד על 0.22.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
עניינים של הנעה
סדרה 5 החדשה תוצע בשלב בשלוש גרסאות בנזין, שתי דיזל ואחת היברידית – ולכולן תיבה אוטומטית 8 הילוכים. גרסת הכניסה לבנזין היא 530i – מנוע 4 צילינדר ו-2.0 ליטר מוגדש, המייצר 252 כ"ס ו-42.8 קג"מ, להאצה של 6 שניות ל-100 קמ"ש. מעליה גרסת 540i (3.0 ל', 6 ציל', מגדש), עם 340 כ"ס, 45.9 קג"מ, ו-5.1 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסת M550i מנוע V8 מוגדש בנפח 4.4 ליטר המייצר 462 כ"ס, 66.3 קג"מ, וזה מסדר לה האצה של 4 שניות ל-100 קמ"ש, 0.3 שניות טוב מ-M5 הנוכחית. שתי הגרסאות הראשונות מוצעות גם עם הנעה כפולה (xDrive), האחרונה רק איתה.
שתי גרסאות הדיזל הן 520d – 2.0 ל', 4 ציל', 190 כ"ס, 40.8 קג"מ, 7.7 ש' ל-100, אופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים להנעה האחורית – ו-530d: 3.0 ל', 6 ציל', 265 כ"ס, 63.2 קג"מ, 5.7 ש' ל-100; לראשונה אופציה להנעה כפולה, השנייה מוצעת רק איתה. למנועים אלה מערכת SCR המחייבת שימוש באוראה.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
ל-5 החדשה גרסת 520e היברידית/נטענת-רשת. ב-520e מנוע 2.0 ליטר 4 ציל' מוגדש ויחד עם המנוע החשמלי מתקבל הספק של 252 כ"ס ומומנט של 48.1 קג"מ – טוב ל-6.2 שניות ל-100 קמ"ש. הטווח החשמלי הוא 45 ק"מ.
לסלון החדשה של ב.מ.וו הגה אקטיבי אינטגרלי, וכאן מדובר בהיגוי אחורי. מערכת זו משתלבת גם עם ההנעה הכפולה ובגרסת M550i עם המתלים האקטיביים – אקטיביים, אך לא מתלי אוויר שאינם מוצעים כאן. החישוקים הם בגודל "17 עד "20.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
תכנית האוטונומיה
ב.מ.וו 5 תצויד במערכות אקטיביות לשמירת מרחק, נתיב ומהירות (לפי תמרורים), לטובת נהיגה אוטונומית עד 210 קמ"ש. בנוסף, תוכל המכונית גם לעקוף – אוטומטית – רכב איטי ממנה בטווח המהירויות 70 עד 180 קמ"ש. עוד בתחום: מערכת להתחמקות מתאונה, כולל תאונה צדית. לדגם החדש גם מערכת לד אדפטיבית עם עוצמת תאורה הטובה עד ל-500 מטרים. כמו בסדרה 7, גם ב-5 אופציה לחניה עצמונית כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב, ואליה מצטרפת יכולת לזיהוי חנייה פנויה.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל
לוח זמנים
סדרה 5 החדשה תוצג בדטרויט (ינואר 2017; ייתכן אפילו בלוס אנג'לס, בנובמבר), תושק רשמית בפברואר עם תחילת השיווק ברחבי העולם. במרץ יצטרפו גרסאות נוספות (כמוEfficientDynamics או אותה M550). בהמשך יוצגו גרסת סטיישן, גרסה מוארכת לשוק הסיני וגרסת M5 עם, כנראה, למעלה מ-600 כ"ס.
לישראל, כך נמסר מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, תגיע סדרה 5 החדשה בסוף הרבעון הראשון של 2017.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 5 חדשה
צילום: מנהל