הונדה מציגה דור חמישי לרכב הפנאי CR-V – רכב הפנאי השני (מ-1995; אחרי ראב4) והנמכר ביותר בארה"ב מזה כמעט עשור.
הדגם החדש יוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח ב-18 לנובמבר. לא ידוע בשלב זה על נתונים שונים לשוק האירופאי (ומכאן לישראלי) כמו בדגם הפורש, והונדה מצדה כבר הכריזה על ביטול ההפרדה בין דגמים לצפון אמריקה ואירופה.
הונדה מציגה את ה-CR-V החדש
צילום: מנהל
בסיס, מידות
בשעה שהדגם הקודם (מ-2011) התבסס על קודמו (מ-2006), ה-CR-V החדש יושב על רצפת סיוויק החדשה. הממדים גדלו: בסיס הגלגלים ב-4 ס"מ (ל-266 ס"מ); האורך ב-6 ס"מ (ל-459 ס"מ); הרוחב ב-3.5 ס"מ (ל-185 ס"מ); הגובה ב-3.5 ס"מ ל-168 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית ול-169 ס"מ בכפולה (שינויים ביחס לדגם האמריקאי). למרות העלייה בממדים, המשקל העצמי הופחת עד 56 ק"ג בגרסת ההנעה הקדמית (1500-1540 ק"ג) ועד 51 ק"ג בגרסת ההנעה הכפולה (1550-1640 ק"ג).
הונדה פרסמה נתונים ביחס לשני מנועים שישרתו את ה-CR-V. המנוע הסטנדרטי הוא ה-2.4 ליטר הוותיק (מ-2002), עם 186 כ"ס ו-24.9 קג"מ. מעליו יתמקם הטורבו-בנזין החדש: 1.5 ליטר, 193 כ"ס ו-24.7 קג"מ (בין 2000 ל-5000 סל"ד). שני המנועים יוצעו עם תיבה אוטומטית-רציפה. המתלים מאחור בדגם החדש הם במבנה רב-חיבורי, והחליפו עצמות עצה כפולות.
הונדה מציגה את ה-CR-V החדש
צילום: מנהל
הופעה, אבזור
הדגם החדש שונה בעיצובו מהדגם הפורש ומפגין הופעה בוטה בהרבה, עם שבכה מגודלת ובוהקת, ריבוי משטחים מעוגלים ומזוותים (כמו במכסה המנוע ובדלתות), והגישה בכללותה מבוססת על הפגנת נוכחות כמו עם הסיוויק החדשה. עיצוב סביבת הנהג עודכן אף הוא, ובעיקר בולט בו מסך מגע שנראה גדול - אם כי לפי הונדה, גודלו נותר "7 כבדגם הקודם - ולוח המחוונים הופך דיגיטלי.
כמקובל כיום, גם ה-CR-V יוצע מגוון מערכות בטיחות אקטיביות: בלימה אוטונומית במהירות עירונית (כולל זיהוי הולכי רגל), בקרת סטייה מנתיב עם תיקוני היגוי, בקרת שיוט אקטיבית, ניטור שטחים מתים, תאורה אדפטיבית ועוד.
הונדה CR-V החדש יוצג כאמור בלוס אנג'לס, יוצע למכירה בצפון אמריקה עוד לפני סוף 2016 ואמור להגיע לישראל במהלך 2017.
הונדה מציגה את ה-CR-V החדש
צילום: מנהל