חברת ג'ילי הציגה במהלך סוף השבוע את הדגם הראשון של מותג הרכב הכל-חדש Lynk & Co – רכב פנאי קומפקטי הנקרא "01". הדגם החדש מבוסס על הרצפה המודולרית הקומפקטית של וולוו (CMA), המשרתת את הסדרה המשפחתית V40. המנוע בשירות הוא 1.5 ליטר 3 צילינדרים או 2.0 ליטר 4 צילינדרים, התיבה דו-מצמדית וההנעה קדמית או כפולה.
בהמשך, דגם זה, כמו כל שאר דגמי המותג העתידיים, יוצע עם מערכת היברידית, היברידית/נטענת-רשת או חשמלית בלבד. הדגם יוצע גם בגרסאות סדאן והאצ'בק.
לינק ושות' – הרבה יותר ממותג רכב חדש
צילום: מנהל
החשיבות בקישור
אבל מדובר בהרבה יותר מאשר "עוד דגם" ואפילו "עוד מותג". לפי ג'ילי, דגם זה נוצר מהיסוד כרכב עתידי – והוא הרכב המקושר ביותר שנוצר עד היום, מיועד לשיתוף של כל אחד ובכל זמן – אם תרצו, מיזם Airbnb למכוניות.
הדגם החדש יעשה שימוש בפלטפורמה דיגיטלית שתהיה פתוחה למפתחים, על-מנת ליצור אפליקציות ייעודיות עבור הרכב והשימוש בו. מיקרוסופט ועליבאבא הן שיספקו את שירותי התוכנה עבור מערך התקשורת של הדגם. מערך התקשורת הזה יאפשר גם קישור בין רכב לרכב, שיתוף מידע ביניהם והתבססות על יישומון ייעודי עבורם.
לינק ושות' – הרבה יותר ממותג רכב חדש
צילום: מנהל
המערך הדיגיטלי של 01 יאפשר לא רק קנייה או רכישה בליסינג כמקובל היום, אלא גם שימוש קצר-מועד לפי צורך. זאת בנוסף לכך שהרכב מתוכנן, מהבסיס, לשיתוף נוסעים. גם המכירות, כיאה לדגם עכשווי, ייעשו דרך הרשת, בנוסף לחנויות מפעל; לא יהיו מפיצים או סוכני מכירות. שיטה זו של שיווק ישיר אמורה גם להוזיל עלויות.
זמן ומרחב
לינק 01 יוצע עם גג פנורמי, טעינה אלחוטית, מסך מגע "10 – והכי חשוב: עם מערך הבטיחות של וולוו. הדגם החדש יוצע בסין כבר ב-2017, ישווק באירופה ב-2018 ויגיע לארה"ב בסוף אותה שנה. שאר גרסאות הדגם, כך פורסם, יוצעו עד 2021.

לינק ושות' – הרבה יותר ממותג רכב חדש
צילום: מנהל