מאזדה הכריזה על דגם חדש ל-CX-5, רכב הפנאי הקומפקטי שהדור הראשון שלו הוצג ב-2011. הדגם החדש יוצג בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח לעיתונות ביום שישי הקרוב.
עיצובו של ה-CX-5 דומה מאוד לזה של אחיו הגדול, CX-9, שהוצג לפני שנה בדיוק, עם שבכה גדולה ורבת נוכחות. הפנסים חדשים לגמרי, והפגוש הקדמי מתוכנן, כך מאזדה, כדי שיהיה בטיחותי יותר להולכי רגל. ההופעה אינה מצטנעת וכוללת משטחים קעורים וחלק אחורי עשיר במרכיבי עיצוב רבים.
מאזדה CX-5 חדש – בישראל באוגוסט 2017
צילום: מנהל
סביבת הנהג חדשה אף היא, וכוללת עיצוב חדש לגלגל ההגה ולסיפון המחוונים (דשבורד), והגבהה של הקונסולה המרכזית ובסיס בורר ההילוכים ב-6 ס"מ. המושבים חדשים, כולל משענות ראש משופרות, וקצף חדש לספיגה יעילה יותר של "הצלפת שוט". עוד בחידושים: בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור ומערכת שמע חדשה (של Bose) עם 10 רמקולים. תא המטען גדל מ-500 ל-505 ליטר.
מאזדה לא פרסמה את מידותיו של ה-CX5 החדש. עם זאת החברה מציינת כי מפשקי הסרנים (קדמי ואחורי) הורחבו ב-1 ס"מ וכי מרכז הכובד נמוך יותר. מאזדה מציינת כי המרכב חוזק בשיעור של 15.5%, וכי בידוד הרעשים שופר בשיעור של 1.3 דציבלים במהירות של 100 קמ"ש. שדה הראייה שופר תודות להזזת קורות A לאחור ב-3.5 ס"מ, והקטנת מראות הצד אמורה למקסם זאת. הראות לאחור שופרה אף היא באמצעות הנמכת קו החלון.
מאזדה CX-5 חדש – בישראל באוגוסט 2017
צילום: מנהל
אין חידושים במערכות ההנעה, ואלו יכללו את מנועי הבנזין והדיזל (2.0-2.5 ליטר) והתיבות (ידנית או אוטומטית, 6 הילוכים) הנמצאים כבר כיום בארסנל. אין חידושים גם במערכות הבטיחות, אך גם הדגם הפורש משווק עם מערכות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים – ובשווקים מסוימים גם עם בקרת שיוט אדפטיבית.
מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר כי הדגם החדש של ה-CX5 יגיע לישראל באוגוסט 2017.
מאזדה CX-5 חדש – בישראל באוגוסט 2017
צילום: מנהל