מקס וורסטפן השיג את נצחונו הראשון העונה – והשני בקריירה – כאשר סיים ראשון בגרנד-פרי של מלזיה, שנערך במסלול ספאנג. הייתה זו מתנת יום הולדת מושלמת עבור ההולנדי הצעיר, שהוליך כמעט לאורך כל המירוץ, בסוף שבוע מצוין לקבוצת רד בול. ולחשוב שהוא היה רק בן שנה כשקרקס הפורמולה הגיע לראשונה, לפני 19 שנים, למסלול ספאנג (שזו השנה האחרונה בה הוא יארח את הסבב)...
לואיס המילטון, שהוביל בהקפות הראשונות של המירוץ, סיים במקום השני – אך גם מבחינתו היה זה סוף שבוע מצוין. זאת בגלל שהוא הצליח להגדיל את הפער בראש דירוג הנהגים ל-34 נק', משום שסבסטיאן פטל סיים במקום הרביעי. הישג מרשים במיוחד אם לוקחים בחשבון שבשלב האימונים על המסלול במאלזיה, פרארי נראתה חזקה ממרצדס.
פורמולה 1 מלזיה: וורסטפן ניצח, המילטון הגדיל את הפער
צילום: מנהל

למרות שבהכנות למירוץ מרצדס לא נראתה במיטבה המילטון הצליח, אחרי שיפורים של הרגע האחרון, להיות המהיר בהקפות הדירוג. הוא ניצל את היעדר יריבו לתואר, פטל, שמכונית הפרארי שלו סבלה מתקלה שגררה החלפת מנוע לפני מקצה הדירוג. המכונית האדומה לא יצאה למקצה הדירוג ופטל נאלץ לזנק מהמקום האחרון. התקוות של הסקודריה התמקדו בקימי ראיקונן, שהיה שני בהקפות הדירוג. ואולם תקלה ממש על קו הזינוק גררה את פינוי הפרארי שלו והפיני כלל לא השתתף במירוץ. אסון לפרארי.
וכשזה המצב, המילטון חשב על האליפות ולא נלחם יותר מדי בוורסטפן שזינק מהמקום השלישי (שהפך שני). וכאשר וורסטפן עלה להוביל, המילטון התמקד בשמירה על פער מדניאל ריקרדו, שהיה שלישי במכונית הרד בול השנייה. ואטרי בוטס, במרצדס השנייה, פתח היטב ועלה למקום השלישי, אך המשך המירוץ שלו היה בינוני. הוא נעקף על ידי ריקרדו ובהמשך גם פטל עבר אותו (בזכות ניהול טוב יותר של עצירות התדלוק) והוא הסתפק במקום החמישי.
פורמולה 1 מלזיה: וורסטפן ניצח, המילטון הגדיל את הפער
צילום: מנהל
למרות המקום הרביעי והגדלת הפער בקרב על האליפות, גם פטל יכול להיות מרוצה, ומבחינת הצופים הוא היה ללא ספק כוכב היום. הוא פתח כאמור מהמקום האחרון, אך החל מיד לעקוף בקצב מרשים את המתחרים שלפניו. אחרי שלוש הקפות הוא כבר טיפס למקום ה-11! הוא המשיך לטפס עד למקום הרביעי והמשיך לתקוף בניסיון לעקוף גם את ריקרדו, אך נהג הרד-בול כבר היה אגוז קשה מדי לפיצוח עבורו. ועדיין, התוצאה בסיום היא הישג אדיר עבור פטל. באופן מוזר, דווקא בהקפת הצינון שאחרי סוף המירוץ פגעה בו מכונית הוויליאמס של סטרול (שלא שם לב שהוא נמצא לידו) והמתלה האחורי במכונית הפרארי נשבר. לא הפרס לו ציפה פטל...
שישי סיים סרג'יו פרז בפורס אינדיה, לפני סטופל ואנדורם במקלארן, לאנס סטרול ופיליפה מאסה בוויליאמס, ואסטבן אוקון (פורס אינדיה).

גרנד פרי מלזיה
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. דניאל ריקרדו – רד בול
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. ואטרי בוטס – מרצדס
6. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
7. סטופל ואנדורם – מקלארן
8. לאנס סטרול – ווילאימס
9. פיליפה מאסה – וויליאמס
10. אסטבן אוקון – פורס אינדיה


אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 281 נק'
2. סבסטיאן פטל – 247 נק'
3. ואטרי בוטס – 222 נק'
4. דניאל ריקרדו – 177 נק'
5. קימי ראיקונן – 138 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 503 נק'
2. פרארי – 385 נק'
3. רד-בול – 270 נק'
4. פורס-אינדיאה – 133 נק'
5. טורו-רוסו – 65 נק'
פורמולה 1 מלזיה: וורסטפן ניצח, המילטון הגדיל את הפער
צילום: מנהל