ג'נסיס (Genesis), חטיבת היוקרה של יונדאי, חשפה בסוף השבוע את ה-G70. מדובר במשפחתית גדולה, שתהיה המכונית הקטנה והזולה ביותר במבחר החטיבה הצעירה - שהופרדה ממותג יונדאי בנובמבר 2015 והציעה עד כה מכוניות גדולות ויקרות יותר. ולמרות שמדובר במכונית העממית ביותר של המותג, היא דווקא החשובה ביותר - לפחות בשלב זה - מבחינת מכירות. היא תתחרה באודי A4 וב.מ.וו סדרה 3, והמכונית השלישית של המותג מתוך שש שיוצגו עד 2021.
יורדת לעם: ג'נסיס נגד ב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
ה-G70 מציעה אורך של 468.5 ס"מ (4.5 יותר מסדרה 3), רוחב של 185 ס"מ (4+), גובה של 140 ס"מ (3-) ובסיס גלגלים של 283.5 ס"מ (2.5+). היא תוצע עם מבחר של שלושה מנועים - צמד מנועי בנזין ואחד דיזל. ולמרות שמנועי דיזל פופולריים במיוחד באירופה, בג'נסיס לא מצהירים על כוונה לשיווק שם - מה שמקטין את הסיכוי לראות את המכונית בישראל. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי נכון לעתה אין תוכניות לשווק את ג'נסיס בישראל.
יורדת לעם: ג'נסיס נגד ב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
מנוע הדיזל של ה-G70, עם ארבעה צילינדרים ונפח 2.2 ליטר, מפיק 202 כ"ס ו-45 קג"מ. מעליו יוצע מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 252 כ"ס ו-36 קג"מ. בפסגת ההיצע - מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס ו-52 קג"מ, שמאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ולמהירות מרבית של 270 קמ"ש. יונדאי לא מפרסמת נתוני ביצועים לשתי הגרסאות האחרות או מידע בנוגע לתיבות הילוכים. את שלושת המנועים ניתן להזמין עם הנעה אחורית או כפולה.
יורדת לעם: ג'נסיס נגד ב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
הדגם החדש, שמאמץ לדברי ג'נסיס את שפת העיצוב החדשה של המותג, יציע אבזור בטיחות מתקדם הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת רכב בשטח מת והתרעת סטייה מנתיב. כן יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית (כולל שמירה על מרחק מהרכב מלפנים ושמירת הרכב במרכז הנתיב).
כיאה למכונית יוקרה, ג'נסיס G70 תציע רשימה ארוכה של אבזור, כולל אפשרות למתלים אדפטיביים, מבחר של חמישה גוונים לתא הנוסעים, דיפוני עור ועץ, מערכת מולטימדיה עם שיקוף יישומונים מהטלפון ועוד. מחיר ומועדי שיווק ל-G70 מחוץ לקוריאה צפויים להתפרסם בתחילת שנה הבאה.