במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול הציגה אבניר, יבואנית אפריליה, שני אופנועים חדשים –שיבר (בלי דגש ב-ב', לחובבי האינסטלציה) ודורסדורו, שניהם עם מנוע ה-900 סמ"ק החדש של החברה. זהו פיתוח של מנוע ה-750 סמ"ק הוותיק של החברה, שנפחו הוגדל על ידי הגדלת מהלך הבוכנה. התוצאה הסופית היא הספק זהה לשל מנוע ה-750 – 95 כ"ס – אך עליה במומנט ל-9.2 קג"מ, שגם מגיעים מוקדם יותר, ב-6500 סל"ד (סל"ד נמוך יחסית לקטגוריה). בשני האופנועים המצערת היא אלקטרונית, עם שלושה מצבי ניהול מנוע (ספורט, טורינג וגשם). שני האופנועים מצוידים גם במערכת ABS מהדור האחרון של קונטיננטל ובמערכת בקרת משיכה, גם היא עם שלושה מצבים – ואף אפשרות לניתוק מלא. שני האופנועים מצוידים באגזוז כפול מתחת למושב, בולם אחורי של זקס ומזלג קדמי הפוך של קאייבה בקוטר 41 מ"מ. אולם לשיבר מהלך מתלה של 130 מ"מ בעוד בדורסדרו מהלך המתלה הוא 160 מ"מ. בשני המקרים אפשר לכוון את שיכוך ההחזרה ועומס הקפיץ – אבל לא את שיכוך הכיווץ.
חידושי אפריליה
צילום: רונן טופלברג, יצרן
משקל השיבר – שמשתייך לקטגורית הנייקד הפופולארית (כ-25% משוק האופנועים בארץ) – הוא 214 ק"ג, ומשקל הדורסדורו, שמשתייך לקטגורית ההיפר-מוטו, הוא 212 ק"ג. בשני המקרים מדובר במשקל "רטוב".
הדמיון בין האופנועים ממשיך גם בגזרת המחיר – 68,000 שקלים, לפני אגרות (המחיר לגרסאות המתאימות לרשיון A1, עם 47 כ"ס, זהה). אחד המחירים הנמוכים בכל אחת מהקטגוריות, בהתאמה.
חידושי אפריליה
צילום: רונן טופלברג, יצרן
שני האופנועים החדשים מושקים על רקע השגשוג בשוק האופנועים המקומי. לאחר שנים שבהן האופנועים היוו כ-10% מכלל הדו"ג הממונעים שנמכרו בארץ, בשנים האחרונות, גם בעקבות שינוי תקנות המס, נתח השוק של האופנועים מטפס בעיקביות, והיום הוא עומד כבר על יותר משליש מכלל הדו"ג הנמכרים בארץ, ואבניר מקווה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום.
דגמי ה-900 סמ"ק החדשים מצטרפים לשני דגמי 125 סמ"ק חדשים של אפריליה שהגיעו ארצה לאחרונה. טואנו ו-RS. שניהם, כאמור, מונעים על ידי מנוע 125 סמ"ק (ארבע פעימות, גל זיזים כפול) המפיק 14.6 כ"ס, כך שהם מתאימים לרשיון הבסיסי באופנועים – זה שאפשר להוציא כבר מגיל 16, או בהליך מקוצר לבעלי רשיון על מכונית.
חידושי אפריליה
צילום: רונן טופלברג, יצרן
אפריליה RS125