פגאני חשפה את ההואירה (Huayra) רודסטר. קרוב לשש שנים אחרי שהיצרנית חשפה את הקופה, נצח במונחי תעשיית הרכב, כעת מגיע הזמן לגרסת גג נפתח.
ברודסטר נעשו שינויים קלים לעיצוב, בהם פגוש קדמי שונה וחישוקים חדשים ("21 מאחור ו-"20 מלפנים). מלבד זאת אין הבדלים מהותיים בהשוואה לקופה. למבקשים מחסה מתנאי מזג האוויר, ניתנת האפשרות לבחור בין גג עשוי סיבי פחמן, לגג זכוכית. בפגאני לא מציינים כיצד נפתחות הדלתות (עניין אסתטי חשוב ללקוחות מסוימים) - כלפי מעלה כמו בקופה או בצורה אחרת.
איטלקייה, פתוחה ומהממת – פגאני הואירה רודסטר
צילום: מנהל
פנים הרכב לא השתנה משמעותית, וזה לא דבר רע בכלל. תא הנוסעים ברודסטר עבר עדכון קל שמתבטא בעיקר באפשרות שילוב צבעים שונה מזו שבקופה, ובתא כפפות שעוצב מחדש עם כיתוב "רודסטר".
כמו בגרסת הקופה, הרודסטר האיטלקית משתמשת במנוע V12 עם צמד מגדשי טורבו מתוצרת מרצדס-AMG. זה משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית חד-מצמדית, המגיעה היישר מההואירה BC הקיצונית, ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. בגרסה הפתוחה המנוע מפיק 764 כ"ס (6,200 סל"ד) - 44 כ"ס יותר מבקופה. המומנט נותר זהה וגם כאן הנתון הוא 102 קג"מ, אך שיאו מגיע ב-2,400 סל"ד לעומת 2,250 סל"ד בקופה. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
איטלקייה, פתוחה ומהממת – פגאני הואירה רודסטר
צילום: מנהל
באופן נדיר למדי למכונית פתוחה מבוססת קופה, הרודסטר שוקלת 70 ק"ג פחות(!) מאחותה הסגורה והקלה ממילא - 1,280 ק"ג לעומת 1,350. בנוסף, בפגאני טוענים כי בניגוד לדגמי הזונדה מהעבר, הרודסטר החדשה אינה גרסת קופה עם גג נשלף, אלא מכונית שתוכננה באופן עצמאי ושונה מאחותה הסגורה. בפיתוח הייעודי לשלדת הרודסטר נעשה שימוש במחקר חדש בתחום המתכות, שתרם לשיפור קשיחות המרכב לפיתול ב-52% - וזה כבר מעניין מאוד.
איטלקייה, פתוחה ומהממת – פגאני הואירה רודסטר
צילום: מנהל
הרודסטר האיטלקית מצוידת בבלמי פחמן קרמיים מתוצרת ברמבו בקוטר של 380 מ"מ, עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור. על האחיזה מופקדים צמיגי פירלי שפותחו במיוחד, ולכן מוטבעות עליהם ראשי התיבות "HP" (על שם המייסד הורצ'יו פגאני). עוד חידוש ברודסטר הוא בורר מצבי נהיגה חדש: רטוב, נוחות, ספורט, מירוץ ומצב בקרת יציבות מנותקת, לאמיצים במיוחד.
בכוונת פגאני לייצר מאה יחידות בלבד של ההואירה רודסטר, במחיר של 2,280,000 יורו ליחידה - תשעה מיליון שקלים לפני מס. למרות המחיר האסטרונומי, אנחנו מניחים שהמלאי ייגמר מהר מאוד - אם לא אזל כבר מראש.
איטלקייה, פתוחה ומהממת – פגאני הואירה רודסטר
צילום: מנהל