פולקסווגן מאשרת לייצור את רכב התצוגה איי.די. באז (I.D. Buzz) מתערוכת דטרויט. מדובר במסחרית חשמלית עם עיצוב רטרו - המזכיר את זה של ה"באס", המסחרית שאיפיינה את ילדי הפרחים בשנות ה-60, ובאופן רשמי יותר ידועה כדור הראשון של הטרנספורטר או כ"טייפ 2" (T2).
מאז שנת 2002, פולקסווגן מבטיחה או רומזת על כוונה ליצור גרסת רטרו של ה-T2, ברוח דומה לזו של החיפושית החדשה. אלא שפעם אחר פעם חובבי הדגם הקלאסי מתאכזבים. הפעם נראה שזה באמת קורה - אבל ייקח לא מעט זמן. בהודעה רשמית פולקסווגן מאשרת כי תייצר את הדגם, כמכונית שנייה בסדרת האיי.די. שתכלול מכוניות חשמליות ואוטונומיות.
פולקסווגן באס חוזרת כמסחרית חשמלית
צילום: מנהל
הבאז תהיה מסחרית חשמלית, עם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית (רמה 3, בה נדרשת מעורבות נהג חלק מהזמן). היא תתבסס על דגם התצוגה ולמרות הזמן הרב שייקח להצגתה - רק בשנת 2022 - ניתן להעריך שלא תשתנה דרמטית מבחינת עיצוב.
פולקסווגן באס חוזרת כמסחרית חשמלית
צילום: מנהל
מכונית התצוגה הציעה אורך כולל של 494 ס"מ, רוחב של 198 ס"מ, גובה של 196 ס"מ ובסיס גלגלים של 330 ס"מ. היא צוידה בשני מנועים חשמליים - אחד לכל סרן - עם 274 כ"ס לכל אחד. פולקסווגן מצהירה על הספק מרבי משולב של 374 כ"ס, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך חמש שניות (ב-T2 המקורי עדיין לא סיימו לספור) ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש. טווח הנסיעה החזוי - עד 600 ק"מ בין טעינות.
פולקסווגן באס חוזרת כמסחרית חשמלית
צילום: מנהל
פולקסווגן תציע את הבאז (שם זמני) בגרסאות מסחריות ונוסעים, כלומר היא תשווק תחת חטיבת הפרטיות וחטיבת המסחריות, כך שתוכל גם להתחרות במיניוואנים שגרתיים ומכוניות חשמליות רגילות, וגם בכלי רכב מסחריים. פרטים נוספים על הדגם הסדרתי צפויים להתפרסם לקראת השקתו ב-2022.
פולקסווגן באס חוזרת כמסחרית חשמלית
צילום: מנהל