לפני כמה חודשים פרסמה מאיר, יבואנית הונדה בישראל, כי כ-35,000 מכוניות של מותג הונדה כלולות בקריאת התיקון הענקית בשל תקלה בכרית האוויר (תקלה שפגעה בחברות רכב רבות). עכשיו מגיע שלב הביצוע – חברת מאיר החלה לשלוח זימונים למוסך לבעלי מכוניות מהדגמים הרלוונטיים.
קריאת התיקון (ריקול) נוגעת ל-35,000 מכוניות משישה דגמים שונים של החברה היפנית, ונובעת מתקלה במנגנון ניפוח כריות האוויר מתוצרת "טאקטה" בצד הנהג ו/או הנוסע. עקב התקלה עלול חלק ממנגנון הניפוח לעוף על הנהג/נוסע, ולגרום לפציעה חמורה ואף למוות.
ריקול ל-35,000 מכוניות הונדה בישראל
צילום: מנהל
ששת הדגמים להם נוגעת קריאת התיקון הם:
ג'אז – 2009-2014

• ג'אז היברידית – 2012-2015

• לג'נד – 2007-2010

סיוויק – 2006-2010

CR-V – 2007-2012

• FR-V – 2005-2009

ב"מאיר" הודיעו כי המכוניות יידרשו להגיע למרכזי השירות של החברה לצורך החלפה/תיקון של יחידות הניפוח בכריות האוויר בצד הנהג ו/או צד הנוסע.
התיקון יבוצע, כמובן, ללא תשלום. כדאי לתאם מראש את מועד ההגעה למוסך, וזמן תיקון/החלפת כרית האוויר ינוע בין חצי שעה לשעה וחצי בהתאם לדגם – כך ב"מאיר".
לכל בעלי המכוניות מהדגמים הרלוונטים תשלח הודעה בדואר בכתב בימים הקרובים. לקוחות שירצו לדעת אם רכבם נכלל בקריאה החוזרת, יוכלו לוודא זאת במוקד שירות הלקוחות של היבואן בטלפון 0773601422 או באתר באינטרנט www.honda.co.il.
יש לציין כי ע"פ תקנה 306 (א') לתקנות התעבורה משרד התחבורה, לא יחודש רישיון רכב של כלי רכב שלא יבצע קריאת תיקון זו תוך 6 חודשים.
ריקול ל-35,000 מכוניות הונדה בישראל
צילום: מנהל