דגם הפאר LS של לקסוס היה הראשון של מותג היוקרה של טויוטה, ואתו קיבע את מעמדו. הדגם הוצג ב-1989, ועד הדור השלישי, שיועד רק לצפון אמריקה, לא התעלה בטכנולוגיה או בעיצוב – אבל קבע תקני אמינות ואיכות חדשים בתעשייה. הדור הרביעי, שהוצג ב-2006 ויועד גם לאירופה, הביא שינוי דרמטי, עם עיצוב מובחן ואגרסיבי יחסית, הרבה טכנולוגיה, כולל גרסה היברידית וגרסה מוארכת.
לקסוס LS זכתה למתיחת פנים משמעותית ב-2012, אבל הדגם נשאר ללא שינויים משמעותיים. כעת, בדטרויט, הגיע זמנו של הדור החמישי – והוא קיצוני בהופעתו באופן יוצא דופן, בוודאי ביחס לקטגוריה המכובדת אליה שייך.
עיצוב חוץ, ענייני פנים
עיצוב ה-LS החדשה מאופיין בשבכה כבירת ממדים בעיצוב "שעון חול" – כמו בדגמי לקסוס העכשוויים (ומאז קונספט LF-Gh 2011) – אבל בגלל ממדי המכונית, היא לא פחות מענקית. בנוסף, חורגת ה-LS ממבנה הסדאן שאפיין אותה ומציין את רוב המתחרות, וכאן מדובר בקופה-סדאן. החלק האחורי היורד בעדינות פוגש מכסה מוגבה לתא המטען, וגם מרכיב זה מדגיש את העיצוב הייחודי של הדגם החדש. הפנסים העדכניים והחישוקים המגודלים, "19 ו-"20, רק מעצימים את ההופעה.
העיצוב החיצוני מקדם יפה את פניה של סביבת הנהג. שילוב של תכנון כמעט עתידני, כולל שני מסכים בצד הנוסע ובמרכז, אליהם מצטרף צג מחוונים גדול, יחד עם חומרים כמו עץ ואלומיניום ועיצוב המבוסס על משטחים "צפים" ואלמנטים מוארכים מצד לצד, יוצר מופע ייחודי מסוגו. הצג במרכז הקונסולה גדול מאוד, "12.3, כמו במרצדס S, אבל כאופציה ניתן לקבל את ה-LS עם צג נשלף בגודל "24 (לא טעות; והוא אכן הגדול, ובהפרש, מבין אלה המוצעים כיום).

מספרים
הדגם החדש גדול משמעותית מזה הפורש בכל הפרמטרים פרט לגובה שירד במקצת – מה שמשפר עוד יותר את הפרופורציות ומעצים את ההופעה; בסיס הגלגלים עומד על 312.5 ס"מ (297 ס"מ בדגם היוצא), אורכו הוא 523.5 ס"מ (509 ס"מ), גובהו 145 ס"מ (146.5 ס"מ) ורוחבו 190 ס"מ (187.5 ס"מ). כלומר, הדגם החדש ארוך יותר מזה של גרסת הלונג של ה-LS היוצאת. לקסוס לא פרסמה נתוני משקל, אך ברשת מדברים על דיאטה של 90 ק"ג.
בשלב זה הוצגה ה-LS החדשה רק בגרסת מרכב רגילה (ולא מוארכת), עם מנוע בנזין אחד (וללא גרסה היברידית). גרסת LS500 מצוידת במנוע חדש, V6 כפול-מגדשים, בנפח 3.5 ליטר המפיק 415 כ"ס ו-58.3 קג"מ. מנוע זה מחליף את ה-V8 בנפח 5.0 ליטר ששירת אותה עד כה. לתיבה האוטומטית עשרה הילוכים וההנעה היא אחורית או כפולה.
בגרסת ההנעה האחורית תוכל ה-LS להשלים את המאוץ מ-0 ל-97 קמ"ש (0-60 מייל-שעה) תוך 4.5 שניות בלבד; נתוני האצה לגרסת ההנעה הכפולה לא נחשפו. בלקסוס טוענים כי יחידת הכוח החדשה עדיפה על קודמתה בזמינות הכוח ובצריכת דלק – אך נתונים רשמיים לא פורסמו.
מידע נוסף
ה-LS החדשה מתבססת על גרסה מוארכת של פלטפורמת GA החדשה, GA-L (שהושקה עם LC500 קופה); זוהי פלטפורמה קשיחה עם ההתנגדות הגבוהה לפיתול מבין אלה המשרתות את לקסוס, ואמורה בין השאר לתרום להגנה משופרת על נוסעים בעת התנגשות. בנוסף, הפלטפורמה החדשה אחראית למרכז כובד נמוך יותר ולחלוקת משקל עדיפה בהשוואה לקודמתה – כך בלקסוס.
פרטים מועטים נמסרו אודות האבזור בטיחותי, ומתוך מה שנמסר מדובר במערכות בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, כולל תמרון עצמאי בתחומי הנתיב כדי להימנע מהתנגשות.
כיאה למכונית פאר, ה-LS החדשה מצוידת בין השאר בבורר מצבי נהיגה ("נורמל", "ספורט", "ספורט+") המשפיעים על המתלים, ההיגוי, צליל המנוע, אופציה למתלי אויר, ביטול רעשי דרך בתא הנוסעים, חימום, מיזוג ועיסוי במושבים הקדמיים ועוד.
בעתיד צפויה גרסה היברידית וכנראה גם גרסה מוארכת. ה-LS החדשה תשווק תחילה בארה"ב לקראת סוף השנה ותימכר בכ-90 מדינות ברחבי העולם. מחירים רשמיים (בעולם) וזמן הגעה (לישראל) טרם פורסמו.