דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, התחלה בשיווק הדור החדש של רכב הפנאי מאזדה CX-5. מחירו מתחיל מ-167 אלף שקל לגרסת 2.0 ליטר הנעה קדמית, ומ-215 אלף שקלים למנוע 2.5 ליטר עם הנעה כפולה. מבחר הגרסאות ורמות האבזור מעט שונה מבעבר.
 
 
מאזדה CX-5 בישראל – מ-167 אלף שקל
צילום: מנהל 
 
הדור השני של ה-CX-5 הוצג בסוף 2016, חמש שנים אחרי הצגת הדור היוצא. כמקובל לעיתים בתעשייה, הדור החדש חולק פלטפורמה עם קודמו, אך מבטיח שורה ארוכה של שיפורים, בהם שיפור לקשיחות המבנית (שמסייעת ליכולת הדינמית ולנוחות הנסיעה). הממדים נותרו כמעט זהים לדור היוצא, אך המשקל עלה ב-50-30 ק"ג. תא המטען גדול מבעבר עם 442 ליטר (לעומת 403). עיצוב ה-CX-5 שונה לחלוטין בפנים ובחוץ, כולל הבטחה לשיפור באיכות, הנדסת האנוש ונוחות הנסיעה.
 
גם יחידות ההנעה דומות לעבר, עם מנועי בנזין אטמוספריים בנפח 2.0 ליטר (165 כ"ס כמו בדור הקודם) או 2.5 ליטר (195 כ"ס, שלושה יותר). שני המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית כבעבר, מנוע ה-2.0 ליטר עם הנעה קדמית בלבד, מנוע ה-2.5 עם הנעה כפולה בלבד.
 
הביצועים בגרסת ה-2.0 ליטר עומדים על 10.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 189 קמ"ש (9.1 שניות ו-187 קמ"ש בעבר), גרסת ה-2.5 ליטר זקוקה ל-8.9 שניות במקום 8.6 שניות ומאיצה ל-194 קמ"ש מרביים (192 קמ"ש בדור הקודם). תצרוכת הדלק הממוצעת ב-2.0 ליטר עומדת על 14.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (לעומת 15.6), גרסת ה-2.5 ליטר נוסעת 13.7 ק"מ לכל ליטר (ללא שינוי).
 
מאזדה CX-5 בישראל – מ-167 אלף שקל
צילום: מנהל 
 
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית בכל הגרסאות. ברמות האבזור הגבוהות נוספות התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, אורות דרך אדפטיביים למניעת סינוור, תאורת דרך עוקבת פנייה (לפי כיוון סיבוב ההגה), התרעת הירדמות נהג ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור (עד שמונה קמ"ש). חלק מהמערכות מוצעות רק ברמת האבזור הבכירה ("פרמיום").
 
מערכת ניטור שטחים מתים, כולל בנסיעה לאחור, שנכללה במפרט בעבר, לא מוצעת כלל בדגם החדש. מערכת שכן מוצעת, באופן תקני, זו מערכת מובילאיי - זו מותקנת בכל הגרסאות ורמות האבזור, אך תתפקד רק בתחומים שאינם מכוסים על-ידי מערכת מקורית, כך על-פי דלק מוטורס. חיישני חנייה היקפיים מקוריים מוצעים רק בגרסה היקרה ביותר, 2.5 ליטר פרמיום.
 
אבזור הנוחות כולל תאורת לד מלא קדמית (כולל פנסי הערפל, יום ויחידות התאורה הראשיות), ריפודי עור (בצבע שחור או לבן) ומושב נהג חשמלי. רמת הביניים ("לקשרי") כוללת גם חישוקי "19 (במקום "17) וחלון גג חשמלי. "פרמיום" כוללת גם תצוגה עילית צבעונית לנהג, מערכת שמע משודרגת של "בוס" עם 10 רמקולים (במקום שישה), תצוגה מורחבת במחשב הדרך וגימור מהודר יותר בתא הנוסעים.
 
מחירי מאזדה CX-5 2017 עלו ברוב המקרים בכ-1,000 עד 2,000 שקל. גרסת 'אקזקיוטיב' הבסיסית (2.0 ליטר הנעה קדמית) עולה 167 אלף שקל, 'לקשרי' 179 אלף שקל ו'פרימיום' 192 אלף. בעבור גרסת 2.5 ליטר עם הנעה כפולה, שמוצעת מעתה רק כ'פרמיום', תידרשו לשלם 215 אלף שקל.
 
מאזדה CX-5 בישראל – מ-167 אלף שקל
צילום: מנהל