אופל השיקה סדרת מוצרים חדשה, שמטרתה לסייע לבעלי מוגבלות פיזית לנהוג בעצמם במכונית. ערכות ההסבה לנהיגה בלי שימוש ברגליים, מוצעות כאבזור מקורי של היצרנית בהתקנה מקומית, אך יזכו לאחריות מלאה של היצרנית. אופל תשווק אותן להתקנה על-ידי סוכניה ברחבי העולם.
 
מערכות הנהיגה החדשות זמינות למרבית דגמי היצרנית, בהם אופל אסטרה, קסקדה, זפירה ובקרוב גם אופל אינסיגניה החדשה. במכוניות אלו המערכות רלוונטיות בעיקר למי שמתקשה בנהיגה עם אחת או יותר מרגליו, אך אינו זקוק בהכרח לרכב גדול. מחברת שלמה, יבואנית אופל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק המערכות החדשות בישראל נמצא בבחינה.
 
אופל מציעה אבזור עזר חדש לנכים
צילום: מנהל 
 
ערכת "וייגל קומנדר" (Veigel Commander), כוללת שדרוג למצערת הידנית שמוכרת מתחום רכבי הנכים. בעוד מצערת ידנית רגילה מאפשרת שליטה עם אחת הידיים על האצה ובלימה, הערכה החדשה מוסיפה לכך גם בקר לתפעול האורות, המאותתים, הצופר והמגבים - כל זאת מבלי שהנהג יידרש להוריד את היד מהמצערת. שליטה בכיוון הנסיעה מבוצעת באמצעות ידית הגה.
 
אופל מציעה אבזור עזר חדש לנכים
צילום: מנהל 
 
מאופל נמסר כי הערכה ניתנת לקיפול בתוך שניות, במידה ונהג ללא מוגבלות נדרש לעשות שימוש במכונית. בין היתר ניתן לפרק בקלות את כיסוי הדוושות ולהסיט את מנגנון התפעול ביד כך שיאפשר נהיגה רגילה.
 
אופל מציעה אבזור עזר חדש לנכים
צילום: מנהל 
 
ערכה שנייה, המכונה "מולטימה פרו" (Multima Pro), כוללת מעין שלט רחוק הממוקם על גלגל ההגה, לשליטה ביד על האורות, מגבים, צופר ומאותתים עם מתגים הממוקמים ליד גלגל ההגה. מערכת זו פותחה עבור אופל על-ידי פטרי ולהר (Petri+Lehr).
 
אופל מציעה אבזור עזר חדש לנכים
צילום: מנהל 
 
מלבד ערכות אלו, אופל מציעה גם רכבי נכים בהסבות מלאות, הכוללות בין היתר מעלונים חשמליים ועזרים נוספים לנכים בכסא גלגלים. אלו מבוססים על כלי הרכב המסחריים של המותג, הקומבו, ויווארו ומובאנו.