בעוד עולם המירוצים מנסה לעכל את הפרישה המפתיעה של ניקו רוזברג מזירת הפורמולה 1, מתחילות לצוץ הספקולציות לגבי המחליף. רוזברג שם את מרצדס במצב לא פשוט - עונת ההעברות הלא רשמית כבר הסתיימה, ומשחקי הכיסאות המוזיקליים שוחקו עד תום, כאשר כל הנהגים המובילים כבר חתמו על חוזים לעונה הבאה. אבל העובדה שמדובר במושב מאחורי ההגה של המכונית המהירה ביותר בזירה (לפחות עד הודעה חדשה), לא משאירה אף נהג אדיש, וראשי הקבוצה טוענים כי כמעט כל הנהגים כבר החלו יצרו קשר, בצורה זו או אחרת, עם הקבוצה.
ניקי לאודה, יושב ראש שאינו חבר הנהלה בקבוצה, כבר הודיע שמרצדס צריכה להחליט על נהג חדש עד סוף השנה. טוטו וולף, מנהל הקבוצה, הסביר שאינו רוצה לקחת נהגים מקבוצת מקלארן, פרארי או וויליאמס, כדי לא להסתבך בעסקאות יקרות ולא להותיר אותם במצב דומה.
לאלופת פורמולה 1 - דרוש נהג
צילום: מנהל
ניקו רוזברג. מי יתפוס את מקומו?
הסיבה שוולף אומר זאת היא ההשערות שהעלו גורמים בתקשורת לגבי האפשרות שמרצדס "תגנוב" את פרננדו אלונסו, סבסטיאן פטל או ואטרי בוטאס. אלונסו, זה ברור, סובל כבר שנתיים ממכונית לא תחרותית במקלארן, ולמרות ההבטחות אין שום ערובה לכך שב-2017 מקלארן-הונדה תצליח להפוך לתחרותית. ואלונסו הכל כך מוערך, הנהג שסגר את עידן שומאכר, החמיץ תארים בזה אחר זה. הוא וודאי צמא לאליפות. גם פטל בוודאי לא מאושר מביצועי המכונית של פרארי, והנהלת החברה שחררה שיכולות היו להרגיז את מי שהיה אלוף העולם ארבע פעמים. אז אפשר להניח שגם הוא היה שמח למושב במרצדס.
הבעיה כמובן היא כפולה. שני הנהגים האלה חתומים על חוזה לשנה נוספת, והפרתו תעלה ממון רב. מצד שני כולם זוכרים את עונת 2007, בה היו אלונסו והמילטון חברים במקלארן - ובעיקר את היריבות המרה שהתפתחה בין השניים, וגלשה למחוזות אפלים. היא הזיקה לקבוצה ביותר מדרך אחת, וזה בהחלט שיקול מרתיע עבור מרצדס. היריבות בין המילטון לרוזברג יכולה להראות משחק ילדים גם מול מה שעלול להתפתח עם פטל. מצד שני תארו לכם איזה קרבות יהיו בין שני הנהגים האלה!
וולף דיבר על וויליאמס כיוון שאחת ההערכות היו שהוא ינצל את קשריו עם הקבוצה כדי להעביר אליו את ואטרי בוטאס, שהציג יכולת גבוהה ויציבות בוויליאמס. וויליאמס תמיד זקוקה לכסף אותו יכול וולף לשלם.
לאלופת פורמולה 1 - דרוש נהג
צילום: מנהל
האם זה יהיה פרננדו אלונסו?
שותפים טובים
במובנים רבים השותף המושלם להמילטון יכול להיות דניאל ריקרדו מרד-בול. אבל למרות שברור שתוך זמן קצר תתפתח יריבות גדולה ברד-בול בינו לבין מקס וורסטפן הצעיר והפרוע, קשה להניח שרד-בול תשחרר בקלות את הנהג האוסטרלי. בוודאי לא כשהיא מתיימרת לקרוא תיגר על מרצדס בשנה הבאה.
אפשרות מעניינת נוספת היא ג'נסון בטון, שפרש השנה. בטון הוא המנוסה ביותר מכל הנהגים החופשיים כרגע, והוא נהג מוערך, מקצוען ונוח. בנוסף, באליפות העולם שלו (2009) הוא זכה בקבוצת בראון שהפכה להיות...מרצדס. בשנים המשותפות שלו עם המילטון במקלארן יחסי העבודה היו מצוינים. צירוף בטון לא יזעזע את הספינה והמילטון לא ירגיש מאוים. זאת למרות שעד לרוזברג, בטון היה היחיד שהצליח להשיג תוצאות טובות יותר מהמילטון כשהתחרו באותה קבוצה.
קל יהיה לשחרר את בטון מהחוזה עם מקלארן (בה הוא נשאר לתפקידי פיתוח, מילוי מקום וכו') וניתן יהיה לחתום עימו לעונה אחת. ב-2018, צריך לזכור, החוזים של אלונסו ופטל נפתחים.
לאלופת פורמולה 1 - דרוש נהג
צילום: מנהל
אולי בכלל דניאל ריקרדו?
האופציה הצעירה
ייתכן עם זאת שמרצדס תעדיף לבחור באופציה הצעירה מה שיקבע את מעמדו של המילטון כנהג המוביל בקבוצה. בכך היא תוכל למנוע את כאבי הראש שהיו לה בשנים האחרונות. בקבוצת הבת של מרצדס –מנור – התחרו השנה שני נהגים צעירים ומבטיחים שהינם בני טיפוחים של המותג: אסטבן אוקון ופסקל וורלין. זה האחרון נחשב נהג מבחן של מרצדס, ואף טרח להבהיר מספר פעמים שהוא רואה את עצמו כמועמד למושב שיתפנה בקבוצה בשנים הבאות (עוד לפני שרוזברג הודיע על פרישתו). אבל ייתכן שבמרצדס מחבבים יותר את אוקון שחתם בפורס-אינדיאה (עוד קבוצה שמשתמשת במנועי מרצדס ונעזרת ביצרן) לשנים הבאות. יש להניח שאם במרצדס היו חושבים שאוקון אינו ראוי, הוא לא היה מגיע לפורס-אינדיאה.

אז מי יחליף את רוזברג באחד התפקידים הנחשקים ביותר בעולם המירוצים? כנראה שאין ברירה אלא לחכות ולראות.
לאלופת פורמולה 1 - דרוש נהג
צילום: מנהל
נאלץ להמתין ולראות מי ינהג לצדו של לואיס המילטון