מרצדס E קופה החדשה – הרבה יותר מדגם חדש - אוטו

מרצדס E קופה החדשה – הרבה יותר מדגם חדש

ה-E קופה החדשה קופצת כיתה. אצלנו בחודשים הקרובים

מרצדס חשפה הלילה את הדור החדש של ה-E קלאס קופה – כמעט שמונה שנים אחרי שהוצג הדור הפורש. השינוי העיקרי ביחס לדגם הקודם הוא בכך שהקופה החדשה אכן מתבססת על E קלאס – זאת בניגוד לדור הקודם, שהתבסס מזה 20 שנים על C קלאס.
מידות טובות
הממדים, כמובן, גדולים בהרבה. בסיס הגלגלים עומד על 287 ס"מ – 11 ס"מ יותר מאשר הדגם הפורש, אך 7 ס"מ פחות מאשר הסדאן. האורך הוא 482.5 ס"מ, גם כאן יותר מהקודם (12 ס"מ) ופחות מה-E הרגילה (10 ס"מ). הגובה, 147 ס"מ, רם ונישא מאשר בדגם הקודם ב-3 ס"מ תמימים. עם הממדים האלה, תוכל ה-E קופה להתחרות ישירות בסדרה 6 של ב.מ.וו ובלקסוס LC.
כמובן, תא הנוסעים מרווח יותר. לפי מרצדס, בדגם החדש מרווח הכתפיים מלפנים גדל ב-5 ס"מ ומרווח הרגליים מאחור גדל ב-7.5 ס"מ. סביבת הנהג בקופה זהה לזו שבסדאן, וכוללת ברמות הגימור הגבוהות 2 מסכי "12.3, ובבסיסיות לוח מחוונים שגרתי עם מחוונים אנאלוגיים ומסך "7 במרכזם, ומסך מרכזי בגודל "8.4.
מנועים ומתלים
היצע המנועים כולל שני צרכני בנזין ולוגם סולר אחד. בנזין 2.0 ליטר מוצע בשתי גרסאות: E200 המייצר 184 כ"ס ו-30.5 קג"מ ו-E300 עם 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ. לגרסת E400 מנוע V6 מוגדש 3.0 ליטר וזה מנפק 333 כ"ס ו-48.9 קג"מ, מה שמסדר לקופה 5.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית). מנוע הדיזל 2.0 ליטר (E200d) מייצר 194 כ"ס ו-40.8 קג"מ. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, וההנעה היא אחורית או כפולה ב-E400. בהמשך צפויות גרסאות חזקות יותר (E43 AMG ו-E63 AMG), שתוצענה עם הנעה כפולה.
מתלי ה-E קופה מונמכים ב-1.5 ס"מ ביחס ל-E סדאן, ומרצדס מציינת כי במצבם הבסיסי הם מכוילים לנוחות. כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים, או קפיצי אוויר.
מרצדס E קלאס החדשה תוצג רשמית בתערוכת דטרויט שתפתח שעריה בינואר. מכלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי שיווק ה-E קופה החדשה בישראל יחל במאי 2017.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות