שנה וחצי אחרי שנחשף בתערוכת ניו-יורק, ואחרי היעדרות של מספר חודשים מהשוק המקומי - משיקה דלק מוטורס פורד קוגה המחודש.
מבחוץ, עבר הקוגה שינוי קוסמטי כדי ליישר קו עם המראה העכשווי של פורד. גם תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי, כולל תוספת אבזור משמעותית. לצד כל אלו, הבשורה הגדולה היא העובדה שדלק מוטורס החליטה סוף סוף להוריד את הכפפות, ולנסות ברצינות לנגוס נתח משמעותי בתחום הפנאי הקומפקטי, שהפך חשוב ביותר בארץ; הקוגה, מודים אנשי דלק מוטורס, היה מתחת לראדאר של הלקוח הישראלי – והם נחושים לשנות זאת.
פורד קוגה חוזר עם מחיר מעניין
צילום: מנהל

ובמה זה מתבטא? בהורדת מחיר משמעותית שמבוצעת במקביל לתוספת אבזור, ובהגדלה משמעותית של מבחר הגרסאות. כל אותן גרסאות ימשיכו לעשות שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו עם 182 כ"ס (ו-24.4 קג"מ), מה שהופך את הקוגה לאחד החזקים ביותר בקטגוריה – בטח ברמות המחיר הנמוכות. בסיוע תיבת שישה הילוכים פלנטרית, הקוגה מגיע למאה ב-9.9 ש' (10.1 ש' בגרסאות ההנעה הכפולה).

שפע רמות גימור
הקוגה יוצע בחמש רמות גימור. ה'טרנד' הבסיסית כוללת חישוקי "17, שמשות כהות, מסילות גג, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, מערכת שמע עם בלוטות' ומשוטי הילוכים מאחורי ההגה. היא תעלה 144,000 שקלים (16,000 שקלים פחות מבעבר) וכוללת שבע כריות אוויר ומערך של מובילאיי.
הטרנד X שנוספה למבחר מוסיפה חבילת בטיחות עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. היא תכלול צג מידע צבעוני במחוונים ומולטימדיה מקומית (שכוללת מצלמה ואפליקצית וויז). מחירה 149,000 שקלים.
פורד קוגה חוזר עם מחיר מעניין
צילום: מנהל
הטיטאניום (160,000 שקלים – הוזלה של כ-13,000 שקלים) תוסיף גג זכוכית פנורמי, חישוקי "18, תאורת לד אחורית, פתיחה חשמלית לתא המטען, ריפוד משולב עור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, תאורת אווירה צבעונית וגימור יוקרתי יותר לסביבת הנהג. בטיטאניום מותקן מערך המולטימדיה המקורי ("8) החדש של פורד, שכולל ניווט בעברית, שמע של סוני וממשק אפל קארפליי. בתחום הבטיחות נוסף ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור.
עוד רמת אבזור חדשה בקוגה זו רמת טיטאניום Xר(175,000 שקלים), המוסיפה תאורת קסנון אדפטיבית, חישוקי "19, ריפודי עור ומפתח חכם. גרסה זו תוצע גם עם הנעה כפולה (190,000 שקלים) שתקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר (עם יכולת בין עירונית).
פורד קוגה חוזר עם מחיר מעניין
צילום: מנהל