טויוטה לנד קרוזר - מעתה רכב הפנאי בעל המהירות המרבית הגבוהה ביותר בעולם. גרסה משופרת מאוד של רכב הפנאי-שטח הוותיק, מסדרה 200 ששווקה בעבר זמן קצר בישראל, שבר שיא מהירות מרבית בשדה התעופה מוחאבה בארה"ב. הרכב רשם מהירות מרבית של 370.18 קמ"ש (230.02 מייל לשעה).
רכב השיא הוא דגם התצוגה שטויוטה חשפה בשנה שעברה בתערוכת השיפורים SEMA. הוא מכונה טויוטה לנד ספיד קרוזר (Land Speed Cruiser), ומסתבר שמאחורי השם מסתתרים ביצועים מרשימים, תודות לשימוש במנוע משודרג עם 2,000 כ"ס, המבוסס על יחידת הכוח המוכרת 3UR-FE של הלנד קרוזר. מנוע ה-V8 מציע נפח של 5.7 ליטר, ומפיק את ההספק המרשים בסיוע צמד מגדשי טורבו של גארט - להם גדישה מרבית של 55 PSI.
טויוטה מציגה: 370 קמ
צילום: מנהל
נהג ללא חת: קארל אדווארדס
מלבד תוספת מגדשי טורבו, המנוע זכה גם לקירור משודרג, בוכנות מחוזקות ושורה נרחבת של שדרוגים, כדי שיעמוד בעומסים המשמעותיים. הרכב גם הונמך והסרנים הוצרו בכדי לאפשר התקנת צמיגים רחבים במיוחד, מדגם מישלן סופר ספורט.
טויוטה מציגה: 370 קמ
צילום: מנהל
המנוע: 5.7 ליטר, V8, צמד מגדשי טורבו ו-2,000 כ"ס
בטויוטה אגב מציינים כי השיא, שמשפר את המהירות המרבית הגבוהה ביותר שנרשמה על-ידי רכב פנאי במוחאבה ב-19 מייל לשעה (כ-30 קמ"ש), יכל אף להיות טוב יותר. לטענתם, הנהג - קארל אדווארדס, לשעבר מקבוצת המירוץ של טויוטה בנאסקאר - נאלץ להפסיק להאיץ בגלל שהגיע לקצה המסלול.