לאחר ראלי האספלט בקורסיקה, הנהגים חוזרים אל מעבר לאטלנטי - ל'ראלי ארגנטינה' ולדרכי העפר הקשוחות, שהפכו את האירוע לאחד הקלאסיים באליפות. גם כאן, כמו במקסיקו, המכוניות נמצאות "על הגובה" (הטופוגרפי). אך יש גם הבדלים: בארגנטינה רב הראלי לא חוצה את רף קילומטר הגובה, חוץ מאל-קונדור, המקטע-שחוזר על עצמו פעמיים ביום האחרון, המתנשא עד לגובה של 2,100 מטרים מעל לפני הים; ובניגוד למקסיקו, דרכי העפר הן על מצע רך יחסית, שככל שעוברות עליו יותר מכוניות, "נטחן" ומתמלא קוליסים, מה שמקשה על הנהיגה.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
קרייג ברין בתצוגה וירטואוזית נאה, אך הכי גרועה העונה
אחרי ה'סופר ספיישל סטייג' הראשון של יום חמישי בערב, ההובלה היתה בידיו של אוג'ייה, אך ביום המלא הראשון של התחרות, נטל את ההובלה אלפין אווינס הוולשי, בפיאסטה הנועלת צמיגים של חברת הצמיגים הסינית 'MACK-D'. כריס מיק הצפון אירי נאלץ לפרוש מהמקום השני בסטייג' ארבע, לאחר שפגע באבן שהעיפה את הסיטרואן שלו באוויר והפכה אותה. אותה אבן ממש, אגב, גם תקעה לקרייג ברין את תיבת ההילוכים בהילוך חמישי, ואלצה אותו לסיים את היום מוקדם. שניהם חזרו לתחרות ביום שבת. גם סורדו, שפתח טוב את הראלי והתמקם שלישי, נאלץ לראות את חלום הפודיום מתרחק בגלל אבן סוררת – במקרה שלו המפגש התרחש בסטייג' השלישי וגרם לשבירה של מנגנון ההיגוי, מה שעלה לו בעיכוב של יותר מ-11 דקות. מי שנהנה מן ההפקר היו יארי-מאטי לאטוולה, שטיפס למקום השני, ואחריו מאדס אוסטברג, שחוזר לאליפות אחרי פגרה קצרה וכעת מתחרה כפרטי. אולם בהמשך סבל לאטוולה מהתחממות של המנוע שאילצה אותו להוריד קצב, ואפשרה לאוסטברג לעבור אותו ולטפס למקום השני.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
לאטוולה באחד ממפגשי המים הרבים של ארגנטינה
כמעט כל המתחרים הגדולים סבלו מצרות ביום הראשון – אוג'ייה נפל לתעלה בסטייג' השני ואיבד שניות יקרות, שדרדרו אותו למקום החמישי. תיירי נויביל סבל משבר במתלה בסטייג' השלישי ובהמשך גם חטף תקר, ובסך הכל איבד כ-40 שניות. יוהו האנינן סבל מעוד ראלי ביש-מזל, עם בעיות במערכת ההנעה, שעלו לו בעיכוב של כ-90 שניות. פאדון התגלגל בסטייג' הראשון של היום, ואיבד גם הוא כל סיכוי להילחם על הפודיום.
בסוף היום הוביל אלפין אוונס – בפעם הראשונה בקריירה – בפער מכובד של כדקה, אחרי שניצח בחמישה סטייג'ים!
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
כריס מיק בעוד ראלי קטסטרופלי עבורו
ת'יירי נויביל פתח את יום שבת במצב רוח קרבי, בניסיון לחזור לפסגה אחרי הצרות של יום שישי. וזה הצליח לו - בסטייג' העשירי כבר עקף את מאדס אוסטברג (שאיבד דיפיוזר באחד ממעברי המים, ומתקלה במערכת ההידראולית) וטיפס למקום השני.
לסיטרואן לא האיר גם יום שבת פנים - קרייג ברין נאלץ לפרוש לאחר שהתפתחה נזילת שמן במנועו, דבר שמנע ממנו להתחרות, וכריס מיק אומנם ניצח בסטייג' 11 ו-12, אך בסטייג' 14 פגע באבן שגרמה לו להתהפך (לא פחות מ-14 פעם. מי אמר שהכל מקרי בחיים?) ולפרוש סופית מהראלי.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
הגרוטאה שך כריס מיק לאחר סטייג' 14
היתרון של אלפין אווינס הצטמצם בשל שני תקרים, ומאחור החל לסגור על חבורת החוד אויט טאנאק, שבתצוגת נהיגה זהירה ואחראית, הצליח לצמצם את הפער ממאדס ל-4.1 ש'. בסטייג' הראשון של אחה"צ, (13), טאנאק עבר את מאדס אוסטברג, שבסטייג' הבא נאלץ לפרוש לאחר פגיעה באבן שריסקה את מתלי הפיאסטה שלו. לאחר פרישתו הסדר בהמשך הטור היה: אוג'ייה רביעי, לאטוולה חמישי, פאדון שישי, ויוהו האנינן, שסבל כל הראלי מבעיות מנוע ביאריס שלו, שביעי.
היום האחרון כלל יותר מ-50 ק"מ של מקטעים תחרותיים בשלושה סטייג'ים. זה אומנם נשמע קצר יחסית, אך בסופו של דבר היה היום המרתק שבין השלושה. בסטייג' הראשון של אותו יום (סטייג' 16), הצטמצם יתרונו של אלפין אווינס ל-11.5 שניות בלבד. בעיות בבלמים גרמו לו לאבד עוד שתי שניות מההובלה, ובסטייג' הבא הצליח תיירי נוייביל לצמצם את הפער ל-0.6 ש' בלבד! הכל היה תלוי בביצועי השניים בסטייג' האחרון של הראלי.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
אוסטברג עם תצוגה מרהיבה, חבל שהתוצאה קצת פחות
תיירי נכנס לסטייג' לפני אלפין, וקבע זמן מעולה – 2.7 ש' מהיר יותר מאויט שעלה לסטייג' לפניו. עכשיו הכל בידיו של אלפין – האם הוא יזכה לטעום מהשמפניה לראשונה בחייו? אלפין לא התכוון לוותר בקלות על הבועות, ונתן את כולו מהרגע הראשון, קובע קצב מהיר מאוד – אבל הלחץ נתן את אותותיו, וטעות נהיגה באחת הפניות הצרות במיוחד בקטע 'אל-קונדור' הסתיימה בפגיעה קלה בגשר, ובאובדן זמן קטן אך קריטי. הוא סיים את הסטייג' בפער של 1.3 ש' מתיירי, והפסיד את המקום הראשון הכולל בפער של 0.7 ש'! איזו אכזבה לוולשי... ב-45 שנות אליפות הראלי, רק פעמיים – ניו-זילנד 2007, וירדן 2011 – הסתיים ראלי בפער קטן יותר!
ועוד פרט טריוויה מעניין – זו הפעם הראשונה מאז 2009 שנהג ששמו אינו סבסטיאן מנצח בשני מירוצים ברצף.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
יונדאי בניצחון שני לעונה, רק 20 נקודות מפרידות מהמקום הראשון
את הפודיום השלים אויט טאנאק, שהצליח להימנע מצרות גם בסטייג' האחרון. הישג נאה נוסף לאסטוני הצעיר. סבסטיאן אוג'ייה, על אף ראלי לא מזהיר במיוחד ומקום רביעי, הגדיל את יתרונו באליפות ב-3 נקודות על פני לאטוולה שסיים חמישי; שישי סיים היידן פאדון עם עוד ראלי קשה מאחוריו. במקום השביעי, יוהו האנין בטויוטה, במה שיכול להיחשב להישג לאור התקלות החוזרות והנשנות ביאריס שלו.
מכאן, הצוותים יחזרו לאירופה לראלי פורטוגל, שיתקיים בין ה- 19 וה- 21 במאי. שם ימשיך הקרב בין יונדאי ו-M-ספורט, בעוד שטויטה תצרף מכונית שלישית, בה ינהג לאפי אספקה הפיני. גם סיטרואן תחזור למתכונת של שלוש מכוניות (עד סוף העונה) כאשר היא זקוקה להן יותר מתמיד, כאשר לאחר פתיחה טובה היא עכשיו אחרונה באליפות היצרנים... לעומת זאת אצל הנהגים, ת'יירי נויביל מצטרף לקרב על האליפות, כשבעקבות הניצחון הוא נמצא עכשיו רק שתי נקודות מאחורי לאטוולה.
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל

ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל
ראלי ארגנטינה – מתרסקים על שבילי העפר
צילום: מנהל