לאחר הטירוף של החום והעפר של ראלי מקסיקו בחודש שעבר, קרקס ה-WRC נחת בחזרה באירופה, לראלי צרפת או יותר נכון לראלי קורסיקה. האי קורסיקה שוכן דרומית לצרפת, והוא נודע יותר כמקום הולדתו של נפוליאון בונפרטה ובזכות שביל ההליכה המאתגר הידוע בשם 20GR. הוא גם אירח את הסבב הצרפתי של אליפות הראלי מאז 1956 והיה חלק מהסבב עד 2008.
בתחילת 2015 החליטו המארגנים להחזיר את המסלול בקורסיקה לסבב אליפות העולם בראלי והשנה הוא נערך לראשונה באביב במקום בסתיו, מה שהיה אמור להקל על הצוותים בבחירת הצמיגים המתאימים..
בסטייג' הראשון של הראלי, בשישי, המשיך הצפון אירלנדי כריס מיק להפגין את אותה דומניננטיות שהפגין במקסיקו, וניצח בסטייג' בפער של יותר מחמש שניות מסבסטיאן אוג'ייה. יוהו האנינן חזר לסורו, כשהפעם הוא מתרסק כבר ביום הראשון - על גשר הפעם, במקום על עץ. שלא תגידו שהבחור לא אוהב לגוון... הוא לא וויתר, וחזר בשבת בכפוף לתקנת "ראלי 2" (החסיר שלושה סטייג'ים ולפיכך נענש בתוספת ארבע עשרה דקות).
ראלי קורסיקה (צרפת) - 10,000 פניות ומנצח חדש
צילום: מנהל
כריס מיק מציג את הטכניקה לחיתוך פנייה
הראלי לא האיר פנים גם לאלפן אווינס – הוא איבד לחץ הידראולי מה שהקשה עליו מאוד את הנהיגה. ב'לופ' של אחה"צ, בסטייג' 3, אויט טאנאק טעה לראשונה העונה, איבד את האחיזה, והדרדר במדרון, ומאחר שלא היו במקום צופים שיכלו לחלצו, לא התאפשר לו לחזור למסלול. גם הוא, כמו יוהו, חזר בשבת תחת תקנת "ראלי 2". כריס מיק, שעד שלב זה הלך והגדיל את יתרונו בהובלה, נאלץ להאט עקב התאונה של אויט, ואיבד 0.8 שניות בסטייג' לאוג'ייה, אך שמר על ההובלה. את היום הוא סיים ביתרון של 10.3 שניות על פני הצרפתי, תוך שהוא מנצח בשלושה מתוך ארבעת הסטייג'ים של היום. תיירי נויביל, ביונדאי, סיים שלישי.
ליום שבת, היום השני לתחרות, הגיע תיירי נויביל עם רוח קרב, וניצח בשני הסטייג'ים הראשונים, ועבר את אוג'ייה בדירוג הכללי. לכריס מיק, לעומת זאת, היה יום הרבה פחות מוצלח - המנוע ב-C3 שלו, שעד כה הפגינה אמינות טובה וביצועים יוצאי דופן, התפוצץ ואילץ אותו לפרוש מהראלי - כשהוא ביתרון של 16 שניות על תיירי. זו הפעם הראשונה מאז ראלי אלזס 2011 (גם כן בסבב הצרפתי!), שהמנוע של סיטרואן "בוגד" בנהג.
ראלי קורסיקה (צרפת) - 10,000 פניות ומנצח חדש
צילום: מנהל
רגעיו האחרונים של המנוע ב-C3 של כריס מיק
הפרישה של מיק, העלתה כמובן את כל שאר המתמודדים בדירוג אחד בטבלה, כאשר תיירי תופס את ההובלה. בן קבוצתו, סורדו, שהיה רביעי, סגר את אוג'ייה בסנדוויץ' יונדאי, כשעשר שניות מאחריו נמצא קרייג ברין האירי ב-3C השניה. ברין יכול בהחלט להיות מרוצה מביצועיו בראלי לאור הניסיון המועט שיש לו עם המכונית. עד סטייג' שש הוא היה במרחק של שניה וחצי בלבד מסורדו המנוסה; כשבאותו סטייג' (6), האחרון של הבוקר, האינטרקום ברכב של ברין הפסיק לעבוד, ובלי יכולת לדבר עם הנווט, הוא נאלץ לנהוג "על עיוור" לאורך של כ-20 קילומטרים. לא עניין פשוט בראלי שידוע בשביליו המפותלים - בכל ק"מ מהסטייג'ים יש בממוצע 25 פניות, מה שהקנה לו את השם 'הראלי של 10,000 הפניות'.
אך מיק וברין לא היו היחידים שסבלו בסטייג' 6 - גם אלפין אוונס הוולשי לא זכה לסיים את הסטייג' כשבתחילתו איבד את האחיזה ועף אל מחוץ למסלול. ואם זה לא מספיק נאחס לסטייג' אחד, התווסף לרשימה גם סטפאן לפרב, בסיטרואן 3C השלישית, שפגע בקיר ונאלץ לפרוש לאותו יום.
והדרמה לא הפסיקה גם אחרי הצהריים - אוג'ייה ניצח בסטייג' השביעי, קובע קצב מהיר מאוד ומצמצם את הפער בינו לבין נויביל ל-2.2 שניות, והיה נראה שהשניים ילחמו בשיניים עד הסוף. אלא שאז איבד אוג'ייה את הלחץ ההידראולי ברכב, מה שהשאיר אותו עם הנעה אחורית בלבד ובלי שליטה על ההילוכים מהפקדים הרגילים (יש גיבוי ידני, שכמובן פחות נוח לשימוש). לאור כל זאת, יכול אוג'ייה להתייחס לעובדה שבסוף היום השני הוא הצליח לשמור על המקום השני, הפער בינו לבין תיירי נויביל עמד על קצת יותר מחצי דקה, כהישג מרשים מאוד. סורדו שמר על המקום השלישי, ולאטוולה טיפס בסוף היום למקום הרביעי, אחרי שהצליח להקדים את ברין (חמישי) והיידן פאדון (שישי).
ראלי קורסיקה (צרפת) - 10,000 פניות ומנצח חדש
צילום: מנהל
פאדון על גיצים
היום האחרון לתחרות כלל שני סטייג'ים בלבד - אבל הראשון בהם היה באורך של יותר מחמישים קילומטר (53.78 ק"מ, אם לדייק. הארוך ביותר בראלי). הבעיות המכאניות המשיכו לרדוף את אוג'ייה גם בסטייג' הזה, כאשר שוב צצה אותה בעיה הידרואלית - עם אותם אפקטים. הוא איבד שוב חצי דקה, והפעם גם את המקום השני. בסוף הסטייג' הצליחו הוא וז'וליאן אינגרסיה (הנווט שלו) לתקן את המכונית, ובסטייג' העשירי הקצר (כעשרה ק"מ) הפגין נהיגה שהזכירה לנו מי היה האלוף בארבע השנים האחרונות, והצליח להקדים את דני סורדו (בפודיום ראשון העונה) בפער של 1.3 ש' - לא פחות ממדהים! אבל ההישג של אוג'ייה לא הצליח לגנוב את אור הזרקורים מתיירי נויביל שסוף סוף הצליח לסיים ראשון, ולא שמט ביום האחרון ניצחון כמעט בטוח, כמו שעשה כבר פעמיים השנה.
קרב החורמה על המקום הרביעי הסתיים לבסוף בהבדל של עשירית השניה(!) לטובת יארי-מאטי לאטוולה - היחיד בקבוצת טויוטה שסיים את הראלי, כשמאחוריו קרייג ברין המשתפר אך מאוכזב, שהוכיח שוב שהבחירה בו היתה צעד נכון מבחינת סיטרואן. נכון לעכשיו, הוא הנהג היחיד בקבוצת סיטרואן שצבר נקודות בכל ראלי בו התחרה העונה. שישי סיים היידן פאדון בעוד ראלי סולידי. הוא בטח מחכה כבר לראלי בארגנטינה, שם ניצח בפעם הראשונה בקריירה בשנה שעברה, בתקווה לשחזר את ההישג.
ראלי קורסיקה (צרפת) - 10,000 פניות ומנצח חדש
צילום: מנהל
פאדון מסיים עוד ראלי סולידי. לפחות הצופים נלהבים
מכאן והלאה אנו מוצאים בדירוג מכוניות WRC2 חלשות יותר - לא מפתיע לאור כמות הפרישות הגדולה. למקום השביעי הגיע אנדראס מיקלסן בסקודה פאביה R5, גורם לנו שוב לתהות מדוע הוא לא קיבל מקום באחת הקבוצות הבכירות לאור ביצועיו מאשתקד. בדירוג הקבוצות הפרישה של טאנאק אפשרה ליונדאי לצמצם בחצי את היתרון של קבוצת SPORT-M בצמרת.
עכשיו מצפה לקבוצות שוב טיסה טרנס-אטלנטית, כאשר האירוע הבא יערך בארגנטינה, בין ה- 27 ל- 30 באפריל. על דרכי העפר של האנדים, וכאשר בפעם הראשונה מאז עונת 1986 יש ארבעה מנצחים שונים בארבע מכוניות שונות בארבעת המירוצים הראשונים של העונה - אין ספק שמצפה לנו עונה מרתקת במיוחד!


תוצאות סופיות - ראלי קורסיקה לאחר 10 סטייג'ים:
נהג מכונית זמן סופי
1. ת'יירי נאוויל/ יונדאי i20 קופה/ 3:22:53.4
2. סבסטיאן אוג'ייה/ פורד פיאסטה/ 54.7+
3. דני סורדו/ יונדאי i20 קופה/ 56.0+ (1.3+)
4. יארי-מאטי לאטוולה/ טויוטה יאריס/ 1:09.6+ (13.6+)
5. קרייג ברין/ סיטרואן C3 ראלי/ 1:09.7+ (0.1+)
6. היידן פאדון/ יונדאי i20 קופה/ 2:16.3+ (1:06.6+)
7. אנדראס מיקלסן/ סקודה פאביה/ 8:10.7+ (5:54.4+)
8. טימו סאנינן/ פורד פיאסטה/ 9:17.0+ (1:06.3+)
9. סטפן סאראזין/ סקודה פאביה/ 9:23.6+ (6.6+)
10. רוסל יוהאן/ סיטרואן DS3 ראלי/ 12:57.1+ (3:33.5+)


תוצאות האליפות לאחר ארבעה סבבים:
נהג דירוג מכונית ניקוד
סבסטיאן אוג'ייה 1 פורד פיאסטה 88
יארי-מאטי לאטוולה 2 טויוטה יאריס 75
ת'יירי נאוויל 3 יונדאי i20 קופה 54
אוט טאנאק 4 פורד פיאסטה 50
דני סורדו 5 יונדאי i20 קופה 47
קרייג ברין 6 סיטרואן C3 ראלי 33
כריס מקה 7 סיטרואן C3 ראלי 27
היידן פאדון 8 יונדאי i20 קופה 25
אלפן אווינס 9 פורד פיאסטה 20
אנדראס מיקלסן 10 סקודה פאביה 12
סטפן לפבוורה 11 סיטרואן C3 ראלי/ DS3 ראלי 10
יוהו האנינן 12 טויוטה יאריס 9
שם קבוצה דירוג ניקוד
M-ספורט - קבוצת הראלי העולמית 1 129
יונדאי מוטורספורט 2 105
טויוטה גאזו רייסינג - קבוצת הראלי העולמית 3 79
סיטרואן-טוטאל אבו-דאבי - קבוצת הראלי העולמית 4 71
ראלי קורסיקה (צרפת) - 10,000 פניות ומנצח חדש
צילום: מנהל
נויביל לוקח את הפנייה בסטייל - ועל הדרך גם מנצח