פולקסווגן: ארטאון להווה, סדריק לעתיד - אוטו

פולקסווגן: ארטאון להווה, סדריק לעתיד

יצרנית הרכב הגרמנית חשפה מכונית תצוגה "קונצרנית" ראשונה בתולדותיה, וגם מחליפה לפולקסווגן CC

פולקסווגן ארטאון, מחליפת ה-CC
פולקסווגן חשפה בתערוכת ז'נבה מכונית תצוגה אוטונומית עתידנית, ומשפחתית-גדולה-קופה חדשה. הסדריק (Sedric, קיצור של מכונית הנוהגת בעצמה, Self Driving Car), היא מכונית תצוגה ראשונה בתולדות הקונצרן שמוצגת תחת השם "קבוצת פולקסווגן", כלומר היא אינה שייכת לאף אחד ממותגי הקונצרן.
לסדריק מבנה מרובע לטובת מרווח מרבי לנוסעים, והיא מכונית אוטונומית ברמה 5 - כלומר ללא כל מעורבות נהג. בהתאם אף אחד מארבעת הנוסעים לא יוכל לנווט את המכונית ידנית, ובפולקסווגן מייעדים אותה גם כאמצעי תחבורה לנכים, קשישים המתקשים בנהיגה ואף לחסרי רישיון - ילדים ובוגרים. הזמנת הרכב, שאם ייוצר סביר כי יוצע במסגרות שיתופיות, מתבצעת באמצעות שלט ייעודי עם כפתור אחד בלבד.
מידע רב לא פורסם על הסדריק, ומדובר בעיקר בתצוגת כוונות - כאשר פולקסווגן מתעתדת להציע רכב אוטונומי עד שנת 2025. הסדריק יוליד רכבי תצוגה מותגיים, למשל תחת פולקסווגן, סיאט, סקודה ואודי, שיהיו קרובים יותר כפי הנראה למפרטים סדרתיים.
ההווה - משפחתית-גדולה-קופה
בזמן שהמהנדסים חולמים על עתיד ללא נהג, בשביל ההווה פולקסווגן ניצלה את תערוכת ז'נבה כדי לחשוף את הארטאון (Arteon), מחליפת פולקסווגן פאסאט CC, שבסוף חייה נקראה פשוט "CC".
הארטאון מתבססת על פלטפורמת ה-MQB העדכנית של פולקסווגן, ותציע עיצוב וטכנולוגיות מודרניות. היצע המנועים יכלול שלושה מנועי טורבו-בנזין - 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, 2.0 ליטר עם 190 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 280 כ"ס. שלושתם משודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, הבכיר גם מציע הנעה כפולה ואילו היתר הנעה קדמית. נתוני ביצועים לא פורסמו.
המשפחתית החדשה תציע גם מנועי דיזל שפחות רלוונטיים לישראל, עם הספק של בין 150 ל-240 כ"ס. לארטאון אורך של 486 ס"מ (שישה יותר מה-CC), רוחב של 187 ס"מ (1.5+), גובה של 143 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים ארוך משמעותית - 284 ס"מ לעומת 271 בעבר. גם נפח תא המטען גדל - מ-532 ל-563 ליטר, והארטאון תמשיך להציע חמישה מושבים.
עוד נמסר כי לדגם החדש, שמועד שיווקו בישראל עדיין אינו ידוע, יהיו שלל מערכות בטיחות חדשות: בלימת חירום אוטונומית שגם יודעת להסיט את הרכב לעצירה בצד הדרך, סיוע בשמירה על נתיב, זיהוי כלי רכב סמוכים ומניעת פגיעה צדית, זיהוי שלטים, בקרת שיוט אדפטיבית ויחידות תאורה עם אלומות המתכווננות בסיוע נתוני GPS ומצלמה, בכדי להאיר לתוך הפנייה עוד לפני סיבוב ההגה.
בתא הנוסעים העיצוב מזכיר את זה של הפאסאט החדשה. יוצע בו אבזור מותרות רב, ובו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (בין "6.5 ל-"9.2). בגרסה הבכירה של המערכת, המסך יכלול גם זיהוי תנועות יד, שיאפשר לנהג לבצע פעולות שונות מבלי לגעת במסך.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות