חברת הטכנולוגיה הישראלית ארגוס, המתמחה במתן פתרונות אבטחת סייבר למכוניות, עשויה להכריז בקרוב על עסקת מכירה ליצרנית זרה (אקזיט). "כלכליסט" מדווח מפי מקורות הקרובים לנושא, כי בין החברה הישראלית לבין ארבע חברות זרות מתקיימים מגעים לרכישה בעסקה המוערכת ב-450 מיליון דולר (1.58 מיליארד שקל).
החברות המתמודדות לפי הדיווח הן ספקיות רכב גדולות - דלפיי, בוש, קונטיננטל ומאגנה. זו האחרונה נמנית על המשקיעים בארגוס, שגייסה עד היום כ-30 מיליון דולר בשני סבבים (105 מיליון שקל).
תעשיית הרכב נערכת בשנים האחרונות לקראת השקת המכונית האוטונומית בסוף העשור. בין הקשיים שהשקה זו מציבה בפני התעשייה, ניתן למנות גם את עניין האבטחה. מכוניות אוטונומיות אמורות להיות מקושרות בינן לבין עצמן ובין לבין התשתית, מה שעשוי לאפשר לפצחנים (האקרים) לחדור לתקשורת ולהשתלט מרחוק על כלי הרכב. גם מכוניות לא אוטונומיות מתחילות לעשות שימוש במערכות תקשור דומות בשנים האחרונות, וחשופות לסיכונים דומים.
את ארגוס הקימו זוהר זיסאפל, עופר בן נון, אורון לביא וירון גלולה. החברה הוקמה בשנת 2013, ומעסיקה כיום כ-60 עובדים בלבד, המפוזרים במספר מוקדים בישראל, יפן, ארה"ב ואירופה.