ארגון הבטיחות האירופי, Euro NCAP, פרסם דירוגי בטיחות לתשעה דגמים חדשים – רובם ישווקו או כבר משווקים בישראל. ובניגוד למבחנים קודמים, הפעם כל המכוניות זכו בדירוג הבטיחות המרבי, זאת למרות שכל הדגמים נבדקו עם אבזור בטיחות תקני ולא היו הפעם מבחנים כפולים.
 
וולוו XC60 דור שני זכה לציון הגבוה ביותר שניתן לדגם כלשהו על-ידי ה-Euro NCAP מתחילת השנה. הוא צויד בשבע כריות אוויר (כולל אחת להגנה על ברכי הנהג), מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי ומגביל מהירות המבוסס על מערכת זיהוי תמרורים. כל אלו, הנכללות במפרט התקני בישראל, סייעו ל-XC60 להשיג ציונים של 98% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-76% בהגנה על הולכי רגל. ב-Euro NCAP מציינים כי הציונים אינם תקפים לגרסת הכלאיים (T8).

בטיחות: תשעה דגמים חדשים, חמישה כוכבים לכולם (וידאו)
צילום: מנהל
 
מיצובישי אקליפס קרוס, רכב פנאי קומפקטי, נבחן כשהוא מצויד בשבע כריות אוויר (כולל הגנה על ברכי הנהג), מערכת בלימת חירום אוטונומית (עד 80 קמ"ש) והתרעת סטייה מנתיב. רכב זה עדיין לא הושק בישראל. האקליפס קרוס דורג בציונים של 97% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים ו-80% בהגנה על הולכי רגל.

פולקסווגן פולו החדשה נבחנה עם מערכת בלימת חירום אוטונומית בלבד, וללא התרעת סטייה מנתיב שאינה זמינה בדור החדש. גם הפולו עדיין לא הושקה בישראל (הצפי הוא לרבעון הראשון של 2018). היא זכאית לציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-76% בהגנה על הולכי רגל.

בטיחות: תשעה דגמים חדשים, חמישה כוכבים לכולם (וידאו)
צילום: מנהל
 
פולקסווגן טי-רוק (T-Roc), רכב פנאי קטן, נבחן עם מערכת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי. מבין הדגמים שנבחנו, הטי-רוק הוא היחיד שעדיין לא הוחלט לגביו אם ישווק בישראל. הרכב החדש זכאי לציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-79% בהגנה על הולכי רגל.
 
סיאט ארונה, רכב הפנאי קטן המבוסס על האיביזה (עם קרבה כה-גדולה עד שב-Euro NCAP התבססו בחלק ניכר מהתוצאות על מבחני הסופרמיני, שהושקה לאחרונה בישראל), נבחן עם מערכת בלימת חירום אוטונומית בלבד. הארונה, שיושק בישראל בשבועות הקרובים, זכה לציון 95% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים ו-77% בהגנה על הולכי רגל.
 
לנד רובר ריינג' רובר ולאר, רכב הפנאי הגדול, נבחן כשהוא מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, מגביל מהירות ובקרת שיוט אדפטיבית. כאן יש לציין כי למרות מחיר התחלתי של 535 אלף שקל, הוולאר המשווק בישראל מציע כאבזור תקני רק חלק מהמערכות הללו, ולכן אינו זכאי לדירוג שהתקבל במבחן. המערכות הנותרות מוצעות בתוספת תשלום. הרכב דורג במפרט המלא בציון 93% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.

בטיחות: תשעה דגמים חדשים, חמישה כוכבים לכולם (וידאו)
צילום: מנהל
 
סקודה קארוק, רכב פנאי קומפקטי, נבחן עם מפרט בטיחות הכולל שבע כריות אוויר ובלימת חירום אוטונומית. הקארוק זכאי לציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-73% בהגנה על הולכי רגל. הוא יושק בישראל באמצע 2018.
 
סיטרואן C3 איירקרוס, רכב פנאי קטן, נבחן כשהוא מצויד במערכת התרעת סטייה מנתיב ועם מערכת לזיהוי תמרורים. למרות שרכב המבחן נעדר מערכת בלימת חירום אוטונומית (שקיימת בגרסאות הבכירות), ה-C3 איירקרוס רשם ציונים מכובדים של 85% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל. שיווקו בישראל צפוי להתחיל בשבועות הקרובים.
 
אופל קרוסלנד X, רכב פנאי קטן ואח תאום של ה-C3 איירקרוס, נבחן כשהוא מצויד במערכת התרעה על סטייה מנתיב ובמערכת לזיהוי תמרורים. הוא דורג בציון 84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-62% בהגנה על הולכי רגל. הקרוסלנד X יושק בישראל בתחילת 2018.