החטיבה המסחרית של פיאט-קרייזלר הודיעה על קריאת תיקון רחבת היקף לדגמי ראם, התקפה גם לגרסאות הנמכרות בישראל. הקריאה, המתייחסת ל-1.8 מיליון כלי רכב, נועדה לטפל בכשל שהתגלה בתיבת ההילוכים – מנגנון האבטחה של מצב החנייה בתיבת ההילוכים (אינטרלוק) עלול שלא לתפקד במקרים של טמפרטורה גבוהה. לפי היצרן, בשלב זה ידוע על שבעה בני אדם שככל הנראה נפצעו כתוצאה מכלי רכב הסובלים מהכשל – וזאת לצד "מספר מועט" של תאונות דרכים, בהיקף לא ידוע.
זו אינה הפעם הראשונה בה דגמי קרייזלר סובלים מכשל במצב החנייה בתיבת ההילוכים – לפני כשנה וחצי זומנו מעל מיליון כלי רכב של קרייזלר ברחבי העולם לקריאת שירות, כדי לתקן את מצב החנייה בתיבות ההילוכים האוטומטיות (8 היל', ZF), אשר מיאן להיכנס לפעולה.
ריקול ענק לטנדרי ראם
צילום: מנהל
הקריאה הפעם מתייחסת לדגם ראם בלבד, על מגוון גרסאותיו (מ-1500 ועד 5500), כאשר עבור כל גרסה יש טווח שנות ייצור ספציפי שבו ייתכן הכשל. כמו כן, בקרייזלר מדגישים כי הקריאה מתייחסת לכלי רכב המצוידים בידית הילוכים המותקנת על גלגל ההגה – וזאת בשונה מדגמים אחרים/ רמות גימור, בהן מותקנת ידית הילוכים קונבנציונלית בין המושבים הקדמיים, או אם מדובר בבורר סיבובי.
מסמל"ת, יבואנית ראם לישראל, נמסר כי כרגע לא נתקבלה הודעה על קריאת שירות לראם מטעם היצרן. יחד עם זאת, דגמי ראם המוצעים בישראל - המשווקים מ-2010 - מצוידים כולם בידית הילוכים המותקנת ע"ג גלגל ההגה, כך שייתכן ובקרוב תפורסם הודעה על קריאת שירות.
ריקול ענק לטנדרי ראם
צילום: מנהל